Om å bli eldre

I dag har jeg hatt 22årsdag. Det går fint med meg, dersom du lurte. Dette med å bli eldre kjennes på kroppen, men jeg står han av. Like etter midnatt i går kjente jeg noe rart på kroppen, og jeg har i dag funnet mitt første gråe hår. Det gjør meg ingenting, fordi jeg synes grått hår er fint! Men det er likevel litt rart, altså.. Jeg kommer aldri til å farge bort mitt gråe hår i framtida fordi jeg mener det er fint å være naturlig. Men det er klart at det gjør noe med meg. Jeg er bare 22 år! Jeg er evig takknemmelig for hvert sekund jeg får på denne jorda, men jeg liker ikke å bli eldre. Jeg har alltid vært glad i eldre mennesker og gleda meg til å bli en del av den eldre garde. Jeg er for eksempel en del av de menneskene som elsker rynker og gleder meg til jeg selv får det. Bestemora mi bruker enda å si at “leve lenge vil vi, men gammel vil vi aldri bli”, og det passer meg perfekt. Jeg håper jeg får lov til å bli gammel, virkelig. Jeg har masse være glad for i livet mitt, men mange av mine drømmer kan ikke gjennomføres før jeg blir eldre, så jeg har masse å se frem til! Samtidig så vil jeg være ung. Ikke evig ung, type gjøre alt for å se ung ut, for det handler ikke om utseende for meg. Jeg bare trives med å være ung. Jeg er klar for å bli voksen og for å lære mer om livets gang, for det føler jeg at bursdag burde handle litt om. Jeg er iallefall veldig i tenketanken på mine bursdager. Hva har jeg lært det siste året, hva har jeg utretta, har jeg gjort noe bra for andre mennesker? Hva har jeg oppnådd og hva skal jeg oppnå det neste året? Alle disse tankene følger meg gjennom dagen min, og jeg kjenner at jeg virkelig reflekterer.
Selv om dette høres umodent ut og kanskje virker litt motstridende med de verdiene jeg har livet, så må det være lov å være ærlig om hvordan det føles. Det føles skikkelig rart!! 

Jeg har hatt en kjempefin dag. Jeg er overvelda over alt det fine jeg har fått og alle som har tatt del i dagen min. Jeg er så glad for at jeg får lov til å ha bursdag og det er mange ting med denne dagen som har gjort en forandring i livet mitt. Jeg har blitt varta opp siden jeg stod opp i morges, og innser bare hvor heldig jeg er. Jeg har hatt fri fra jobb og skikkelig margekosa meg. Jeg har hatt masse besøk, og det gjør virkelig noe godt med meg. Jeg har verdens flotteste kjæreste, en snill og god familie og mange nydelige venner. Jeg er glad og takknemlig for alle som har gratulert meg med dagen og for alle fine ord jeg har fått. Det betyr enormt mye for meg! Selv er jeg litt for dårlig å gratulere personer med dagen på facebook og kanskje ellers, så jeg føler at jeg ikke fortjener det. Uansett, så skal jeg prøve å bli flinkere til det i framtida. Håper alle dere har hatt en fin dag og at dere har det bra i livet! 🙂

Tidenes sang jeg fikk tilsendt i dag! Flirte meg i hel 🙂

#Bursdag #Ego #TAKK #22år #Eldre #Snartvoksen

2 kommentarer
    1. Gratulerer så mye med dagen som var! Godt å høre at du hadde en så fin dag. 🙂
      Er enig med deg ang. det andre innlegget ditt om blåmandag. Huff. Det var mye som fikk meg til å rynke nesa da jeg leste avisa i dag morges. Jeg kan ikke tro at det bl.a. skal bli opp til skolene å bestemme om en elev får bruke religiøse (hode)plagg eller ikke. Hva skjedde med religionsfriheten, friheten til å utøve ens religiøse tro? Forhåpentligvis så vil ikke skolen forby dette. Og så var det det med klima, og hvor lite det vil bli fokusert på. Det irriterer meg grenseløst.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg