Lykke!

Akkurat nå er jeg lykkelig. Jeg har det skikkelig fint. Jeg har en ro inni meg som jeg ikke har kjent på på lang tid. Jeg har hatt en vakker dag sammen med kjæresten min og mine aller beste venninner og kunne ikke hatt det bedre. Samtidig så vet jeg at ikke alle har det like bra, og bruker masse energi på å tenke på det.

De som kjenner meg ville beskrevet meg som ei veldig blid jente. Det er jeg jo, smilet er aldri langt unna munnen min. Jeg setter stor pris på å glede andre mennesker og jeg mener at et vennlig smil i hverdagen til både kjente og ukjente virkelig gjør en forskjell på andre sine liv. Det blir god stemning av sånt. Likevel er jeg ei av de som av en eller anna grunn har konstant dårlig samvittighet. Selv om jeg er evig takknemlig for at jeg har det bra i livet, så går tankene mine ofte på de som ikke har det bra. Jeg undres ofte over hvorfor akkurat jeg er så heldig som jeg er. Da jeg vaks opp lærte jeg fort at “du skal være glad for at du er født i Norge”. Jeg er glad for det. Men jeg føler også mange ganger at jeg ikke fortjener det mer enn noen andre i verden. Jeg lurer på om det er tilfeldigheter som har gjort at akkurat jeg ble født inn i akkurat min familie og i akkurat dette landet. I mange av mine refleksjoner rundt livet og verden har jeg kommet frem til at jeg skal gjøre det beste ut av alle situasjoner og alltid ta vare på de som ikke har det like fint. Jeg har dårlig samvittighet fordi jeg har det bra, og det jobber jeg masse med å endre på.
Hva er meninga med livet? Verdens vanskeligste spørsmål. Jeg tror meninga med mitt liv er å gjøre en forskjell i andres liv. Og jeg tror ikke at jeg evner å være god med andre dersom jeg ikke har det bra selv.

I dag smiler jeg ekstra bredt. Jeg storkoser meg på tur med kjæresten min. Jeg er så utrolig forelska i Kay! Og det er så deilig. Når vi kommer hjem fortsetter hverdagene. Vi er flinke med hverdagene. Da skal jeg fortsette å bruke ressursene mine på å gjøre en forskjell. Jeg gleder meg.
Og jeg unner virkelig alle sammen å kjenne på de gode følelsene jeg kjenner på nå. Selv om dette ble et veldig fasade-innlegg om min lykke, så mener jeg aldri å fremstå som noe annet enn det jeg er. Jeg har også tunge dager, og har uten tvil hatt et knalltøft år. Vi står i ganske mye i livene våre nå, og kanskje gjør det at jeg verdsetter lykken høyere enn noe annet. Jeg er utrolig takknemlig for hver dag jeg får, spesielt de dagene som den her 🙂

Håper alle der ute får ei fin uke og at dere har det bra!

Hva er det som gjør deg lykkelig?

#Hverdagslykke #Lykkelig #Forelsket #Klisj #Kjærestetur #Livet

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg