Nok en kapitalistdag

Da var nok en kapitalistdag overstått, og vi har feira at kjæresten min spredte cellene sine og reproduserte seg.
Personlig er jeg i mot dager som bare er til for at vi skal bruke mer penger, men har skjønt at farsdag er kommet for og bli, så jeg gjør det beste utav det! Jeg mener at farsdag og morsdag er fine dager der vi feirer de som kom før oss og som sørga for at vi kom til. Likevel synes jeg det er trist at vi trenger spesielle dager for å være gode med hverandre. Jeg prøver å gjøre hver dag fin, og gårdagen var ikke egentlig så langt unna en vanlig dag hos oss. Anna enn at jeg baka. Det gjør jeg ikke så ofte.
Det som er dumt med morsdag og farsdag er at det ekskluderer en rekke mennesker.
I går var Facebook eksplodert over hva folk hadde gjort for fedrene sine. Det synes jeg er veldig koselig å se, men vi må ikke glemme av at det finnes mange der ute som ikke har foreldre, og som ikke får feire dagen på samme måte som mange av oss gjør.
Jeg husker at jeg hadde en diskusjon med lillebroren min for ca 10 år siden der vi var lei oss fordi det ikke fantes en datter-dag og en sønn-dag. Helt til vi kom på at det er søndag en dag i uka. i 2013 skulle det virkelig vært en stemor og en stefardag. Det er viktig at vi husker på de som gjør samme jobben, men ikke har en egen dag. Derfor bruker jeg alltid å gi stemoren min og stefaren min en oppmerksomhet på mor-og farsdagen.
Dagens oppfordring; vær god med hverandre hver dag!


Jeg lagde utrolig gode muffins i går med melkesjokolade inni. Nomnomnom


Kay fikk denne boka av meg, passa perfekt siden han er superengasjert i asylpolitikken!


Kay fikk denne av kidsen! En fotobok fra 2013. Han har tidligere fått fra 2012. Jeg synes det er fint å gi noe som betyr noe og som flere kan ta glede av.

Hva gjorde du i går?

#Farsdag #Kapitalisme #Dobbelmoral #Glede #Sorg #Familie #Asylpolitikk #Verdier #Muffins #Antihusmor  

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg