Når barn blir noe de voksne kan stille ut.

I det siste har det pågått en stor debatt som handler om merkeklær for barn, der flere kjendiser og ulike personer har uttalt seg positivt. Det drøyeste er uten tvil dette:

Det er vel liten tvil om hva jeg mener om dette, men dere skal få en utredning likevel. Ellers hadde det nesten vært unødvendig å poste dette innlegget. Nesten.
Jeg synes rett og slett det er grusomt å presse 2åringer inn i en verden der det skal handle om hva du har på deg og ikke hva du er. For ikke å snakke om hvor fullstendig unødvendig det er å bruke 1400,- på en lue som ungen din ikke kan bruke til neste vinter, engang. Jeg er ikke misunnelig, slik som Rannveig her påstår. Jeg har råd til å kjøpe de samme klærne som Rannveig Heitmann kjøper til sine barn. For meg handler det om prioriteringer, og jeg ønsker rett og slett ikke å bruke ti tusen kroner på en merkekjole til en unge. Da vil jeg mye heller prioritere de pengene på ting som kan gjøre verden til et bedre sted eller til noe mer nødvendig. Dette er kun med på å skape flere forskjeller i samfunnet, og det er ikke heldig for verden.
Når et barn vokser opp med bare merkeklær lærer de at det ikke finnes grenser. De forventer at de skal ha lik situasjon som foreldrene sine når de blir voksne, noe de mest sannsynlig ikke kommer til og få. Rannveig Heitmann tjener kanskje 80tusen i mnd på bloggen sin, men hun tilhører en liten gruppe mennesker. Hun har sluppet igjennom nåløyet og jeg unner henne all lykke i verden. Jeg er ikke et sekund misunnelig på at hun har muligheit til å skjemme bort barna sine, jeg bare synes ikke det er særlig heldig verken for barnet hennes eller  for noen andre.
Det er trist for framtida når barn vokser opp med en tanke om at det du har på deg betyr mer enn den du er. Det er med på å skape mobbing, fortvilelse, store forskjeller og dårlige holdninger. Skjønnhetspresset i samfunnet er stort nok som det er, og personer med holdninger som dette er med på å sette likestillinga i samfunnet milevis tilbake. Jeg har full forståelse for at Rannveig ønsker å bruke mye penger på barna sine, og hva hun prioriterer pengene sine på må nesten bli opp til henne. Likevel er det trist at hun føler at hun må komme med utspill som dette, som er med på å skape forskjeller. Det er nok ganske mye på grunn av at Rannveig Heitmann har to barn at hun er i den situasjonen hun er i nå, barna er blitt en del av hennes utstilling. Grunnen til at hun er “en annerledes” tobarnsmor er grunnen til at mange velger å følge bloggen hennes. Jeg er ofte inne på bloggen hennes og leser innleggene hennes. Likevel er det trist at barna er blitt en del av en utstilling. Jeg er ikke i mot at personer legger ut bilder av barna på internett, det må man bare akseptere at har kommet for og bli. Likevel må det finnes grenser for hvor mye man bruker barna sine for å oppnå suksess. La barn være barn og voksne være voksne!

#Kids #På #Utstilling #Merkeklær #Klespress #Skjønnhetstyrrani #Antifeminisme

2 kommentarer
    1. Du er langt ifra alene om å tenke sånn her. Helt enig i det at dette er “virkelig”, triste saker. Ofte slik at barna sine klær er dyre enn foreldrene. Problemet er at folk ikke forstår… du forstår kanskje at de ønsker tjene “cash.” UFF UFF – TRAGISK
      Ha en god kveld videre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg