OL-LOL


OL er LOL og bortkasta penger. Få tilbake Cæsar. Det må ikke være noen sin skyld at jentene ikke vant idag. Jeg synes smørefolka får for lite oppmerksomhet! Thumbs up for arbeiderne!

Ei uke med OL er over og jeg er allerede lei. Egentlig var jeg lei fra før det starta på grunn av hele homoopplegget. Jeg har aldri likt å sett på OL. Ikke fordi jeg har noe imot sport generelt eller fordi det ofte er langvarig og kjedelig, det bare gir meg ingenting. Jeg får ingenting utav det. Derfor var det kanskje likegreit å ha en politisk grunn til å boikotte OL for første gang. Generelt sett er jeg imot OL fordi det er så latterlig dyrt og enorm dårlig prioritering av verdens penger. Jeg skjønner ikke hvorfor det er sånn at de milliardene som går til OL-arrangering hvert fjerne år ikke går til å avskaffe fattigdom, for eksempel. Det er liksom ikke viktig nok. Det gir ikke god nok underholdning. Det blir ingen tapere.

Jeg har selvfølgelig fått med meg at broren til hun ene skijenta gikk bort dagen før åpninga av OL. Det er alltid trist når folk går bort, og jeg skjønner godt at de valgte å gå med sørgebånd for å vise respekt for det. Det har tydligvis ikke falt helt i smak hos en fyr som er leder for et forbund. Som dere skjønner har jeg lite eller ingenting peiling på OL.
Det har vært vanskelig å boikotte OL i år. Ikke fordi jeg føler en trang til å se på OL, men fordi OL stortsett er der jeg er. Jeg har vært så (u)heldig å ha arbeidshelg denne OL-helga, og har naturligvis blitt dratt inn i OL-verden. Litt ufrivillig. Jeg kunne jo selvfølgelig ha valgt å lukket øynene, men med den jobben jeg har blir det liksom litt for dumt. Boikotten er offisielt avsluttet og det jeg har fått med meg fra idag har ikke vært imponerende. Jeg har sett litt på skøyter, litt på ishockey, på skigåing (jeg aner ikke forskjellen på de ulike typene skirenn som arrangeres, men skjønner at det både er folk som går ilag, folk som går alene og ulike distanser osv) og nå til sist så jeg på hopp. Det har vært mye diskutert rundt kommentatorene til TV2 og ikke minst reklamepausene. Jeg har ingen formening om det. Selv om mange i partiet mitt engasjerer seg stort for å fjerne reklamene i TV2 av grunner jeg absolutt støtter, så betyr det veldig lite for meg. Jeg bruker mitt engasjement på andre saker nå for tida.
Kommentatorene hørtes for meg likens ut som alle andre sportskommentatorer. Stemmene var likens og engasjementet var likebra. Pausene var fin til å gå å hente seg vann i glasset eller på toalettbesøk. Jeg hører aldri hva kommentatorene sier, de er liksom endel av bakgrunnsstøyen på lik linje med kubjellene og hoiinga i løypa, så jeg kan ikke uttale meg om hvor faglig dyktig de var.
Det er noe jeg har bemerka meg veldig i løpet av dagens OL. Det er selvfølgelig snakk om “SMØREKATASTROFEN” til skijentene tidligere idag. Det er ikke en katastrofe at Norge ikke vant. Definisjonen på katastrofe er “omfattende og alvorlig ulykke”. Dette var et uhell. Det er mer tragisk at det er krig i verden og at folk dør av sult hver eneste dag.
Jeg så hele løpet og syntes det var veldig bra. Noen må vinne og noen må tape, men må vi alltid ha noen å skylde på av den grunn? Har vi så store forventninger til skijentene våre at det eneste vi snakker om dersom de ikke vinner er hvordan det kunne gå så galt?
Jeg tror det gikk så “galt” fordi de rett og slett ikke var gode nok i dag. Helt sikkert av mange ulike grunner. Må vi alltid ha noen å skylde på? Jeg registrerer at folka som smører skiene til skiløperne har blitt syndebukkene. For en gangs skyld var det ikke Jens Stoltenberg som ble den store syndebukken blant norsk folkemunne.
Det blir for dumt, spør du meg. I stedet for å “finne ut hva som gikk galt” så kan vi heller hylle alle som er med fordi de er så flinke. Og er det galt å ikke vinne? Noen vinner aldri. Sånn er det jo bare. Sålenge utøverne har gjort sitt beste, så vil det alltid være godt nok i mine øyne. Å bruke energi på å fordele skyld gidder jeg ikke.

Til media

Mindre av dette:


Mer av dette:



😀

Uansett så er det fint å se hvor glad utøverne blir når de presterer godt. Samhold blant folket rundt felles interresser er også ikke å forakte. Kjærleik og glede kan vi få mer av. Det er ikke typisk norsk å være best. Det er typisk nok å ikke godta et tap for det det er. Og kjære TV2; Få tilbake Hotel Cæsar på TVen. Jeg blir så lei meg av at Cæsar alltid nedprioriteres…..

#Heiamedia #Dåkkererar #Fåtilbakehotelcæsar #CæsarframforOL #Sotsji2014 #Prioriteringer #LOL #Ikkeenkatastrofe #Meratviikkevargodnokdennegangen #Heiaverden #Smøring #IkkepeilingpåOL

7 kommentarer
    1. Jeg kan skjønne deg at du er litt lei 🙂
      Jeg som elsker OL syns det bare er helt rått at det pågår ennå og gruer meg til OL er over for jeg har kost meg masse med OL på både tv og mobilen 🙂

    2. Ja, jeg ikke rart man koser seg med det 🙂
      Men nå elsker jeg sport da, så kanskje ikke så rart jeg liker OL 🙂
      OL er over om 1 uke i morgen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg