Kjærlighetens dag


Working class hero

I dag er det Valentinsdagen, også kjent som kjærestedagen nr1. Jeg er på jobb i år igjen, noe som synes å bli en tradisjon på denne dagen. Farsken. Heldigvis har jeg en fin jobb der jeg får treffe mange flotte folk!
I går tok Kay meg ut på date. Vi ble enig om at vi måtte planlegge dagen i år bedre enn i fjor siden vi både hadde barna i dag og fordi jeg skulle jobbe. Det ble en suksess. Til tross for at jeg forsov meg da…… Det var da Kay sa til meg “Katrine, nå har du hatt litt for lenge fri”. Det stemmer nok. Jeg gikk på langfri for 2 uker siden og skulle egentlig ha fri helt til idag. Som vanlig takket jeg pent ja til endel(!!) ekstravakter forrige uke, men denne uka har gått til oppussing og sosial omgang med gode venner og familie. Det vil si at jeg egentlig har hatt i underkant av ei uke fri, noe som er svært uvanlig til meg og være. Men siden vi jobber 13timer om dagen så fortjener vi jo lange friperioder. Jeg bare klarer liksom aldri å benytte meg av de. Jeg jobber med å bli flinkere da. Noe det virker som at jeg har blitt, ettersom jeg har hatt fri hele uka og klarte å forsove meg til lunsjdate kl1230………….
Daten var nydelig. Kay hadde alliert seg med venninna mi slik at alt var klart til vi kom. Han henta meg hjemme, jeg rakk ikke å pynte meg pga den nevnte forsovelsen, men det var veldig oss. Enkel og grei. Vakker i sjela 😉 Da vi kom til bordet stod det en fin gavepose til meg der og en bukett med roser. Verdens nydeligste kort fra en forelsket kjæreste, en bamse og den største overrasskelsen; de fine øredobbene jeg fikk. Jeg har lenge sikla etter akkurat de, men tenkt at jeg ikke skal kjøpe de til meg selv. Som regel har jeg ingen problem med å unne meg selv noe godt, men de havna litt i grenseland for hva jeg mente var greit å unne seg selv økonomisk av ting jeg egentlig ikke trengte. Flink-pike syndromet. Jeg sa en gang til Kay at jeg syntes de var nydelig en gang vi så de i avisa eller i et billag. Jeg tar det litt for gitt at de meste sånne “spontane” ting jeg sier går ut like for som det går inn av ørene til kjæresten min. Men neida. Han huska det. Og det var bare helt nydelig. Vi hadde en fin lunsj, og etter det dro vi på shopping for å forberede familieforøkelsen. Kay har vært en helt og ordna alt klart. Nå skal 5 bli til 7 i Tiurveien 6, og alle <3 gleder seg. På kvelden var vi sammen med vennene våre, lagde hjemmelaga sushi for første gang og spiste Henriksen sin berømte ostekake. Det var god stemning. Kay gjorde det bra i Besserwisser, og jeg håper at jeg alltid kommer på lag med han!

Da jeg var singel (og egentlig et par ganger da jeg hadde kjæreste) hadde jeg tradisjon med bestevenninnene mine på Valentinsdagen. Vi kosa oss alltid ilag med et godt måltid, utveksling av kort og gaver og ikke minst kake. Det er et sosialantropologisk prosjekt å gå ut sånn på den måten og observere andre personer på Valentinsdagen. Dagen er fylt med kjærlighet og det er par overalt hvor man snur seg. Jentekveld på Valentinsdagen anbefales.
Dersom du er alene på Valentinsdagen har jeg forståelse for at det kan oppleves litt kjipt. For min del elska jeg å være singel alle dager, men noen synes det blir for mye akkurat på denne dagen. Da anbefaler jeg å være sammen med noen andre du er glad i. Jeg tenker at man skal være romantisk, kjærlig og omsorgsfull ovenfor andre mennesker hver dag, men det er veldig fint med en spesiell dag i året. Man kan jo si at det er en kapitalistisk dag som fører til stort kjøpepress osv, og det stemmer nok kanskje. I mitt forhold må vi nesten ha det. Kay er fantastisk, men han må ha datoer å forholde seg til slik at jeg føler meg som ei prinsesse. Det funker. Og sålenge det fører til noe godt, så er jeg for. Håpe alle har hatt og enda har en fin dag i dag. Ta vare på hverandre. Alltid!

#Valentinsdagen #Litenupdate #Kjærleik #Suss #Klisj #Fosterfamilie #Oppussing #Hverdag #Jobb 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg