Er jeg bare en vulgær, trailertrash, utdatert 90tallsHORE, eller?

Jeg er utrolig glad i kroppen min. Når det er sommer liker jeg å sole meg toppløs. Betyr det at jeg er utdatert, trailertrash og hore?

Et enkelt søk på temaet viser at mange mener det. At det er vulgært å sole seg toppløs og at det blir sett på som billig trash fra 90tallet. At de med LITT verdighet og respekt for seg selv ikke gjør det. Jeg mener det er feil.

Når det kommer til toppløssoling må man jo ta noen forhåndsregler. Jeg forbeholder meg retten til å sole meg hvordan jeg vil når jeg ligger hjemme og steker på verandaen på mitt eget hus.

Jeg viser respekt for barnefamilier og ikke minst andre kulturer ved å ikke sole meg toppløs i et konservativt religiøst land på et familiehotell. Når jeg er på kjæresteferie i et liberalt land på et voksenhotell uten barn synes jeg at jeg skal få lov til å sole meg sånn som jeg vil sålenge det ikke strider imot lover, regler eller normer i det samfunnet jeg da er en del av.

Jeg ser ikke på pupper som støtende. Ikke i det hele tatt. Pupper er fantastiske, og for å være helt ærlig, så er det nesten litt småtrist at de ikke får mer sol enn de får. Man går rundt å gjemmer de, og uv-strålene en gjennomsnittlig pupp får er minimale.

Jeg har stor respekt for andre, og kler meg etter kulturene i landet der hvor jeg reiser. I Palestina gikk jeg ofte med sjal rundt hodet da vi besøkte religiøse plasser. Jeg vasker meg på føtene før jeg går inn i en moske. Jeg kler meg anstendig i kirka. Jeg går ikke med utringet topp eller korte skjørt i kommunestyresalen. Men når jeg er på ferie på en stor turistatraksjon soler jeg meg toppløs. Jeg er usikker på hvordan det oppfattes av andre eller om jeg blir sett ned på av den grunn. Egentlig så bryr jeg meg ikke noe om hvordan andre ser på meg. I 2014 må det være opp til meg selv hvordan jeg ønsker å sole meg, og dersom det forteller at jeg ikke respekterer min egen kropp eller at jeg bare vil showe off, så får det nesten bare være opp til folk å mene det. Jeg går ikke rundt å dømmer andre for hvordan de velger å kle seg evnt kle av seg, så hvis verden ønsker å være trangsynt- så får den nesten bare være det, men det får bli uten meg.

Det er også lite jeg respekterer så mye som jeg respekterer min egen kropp.

Så hva er det som gjør at jeg føler behov for å ytre meg om dette temaet? Jeg hadde ikke et stort behov for å fortelle verden at jeg er frigjort. Jeg føler ikke at jeg må forsvare mine egne valg ovenfor noen andre. Det jeg derimot synes er viktig er å snakke om hvordan man snakker om hverandre. Og hva det er som gjør at vi er så utrolig snar med å dømme mennesker vi ikke kjenner?

Før jeg reiste på ferie sammen med kjæresten min sjekka jeg litt ut på internett om hvordan det var med toppløssoling på vårt reisemål. Det er greit med litt research før du flasher, lissom. Jeg fant ut at det var helt greit med toppløssoling på stranda og inne på hotellområdet, men at man burde kle på seg klær utenfor disse områdene. Det skal jeg selvfølgelig respektere.

Da jeg googla det jeg lurte på kom jeg selvfølgelig inn på et kvinneforum (Av en eller annen grunn er mange temaer jeg lurer på diskutert i alle himmelretninger på ulike kvinneforum).Også denne gangen ble jeg sittende å måpe over hva folk får seg til å si på nettet. Jeg har null respekt for mobbing. Jeg har like lite respekt for folk som sitter inne på ulike forum og kommentarsider og bare spyr ut dritt. Man kan ikke putte folk i en kategori fordi de velger å sole seg toppløs. Jeg er ikke en hore. Jeg er en normal jente som ønsker å bli like brun på puppene sine som på magen. Jeg er riktignok født på 90tallet, men føler ikke at toppløssoling er en 90tallsting. Jeg er ikke white trailer trash, selv om jeg er hvit. Jeg er ikke vulgær, jeg har klasse. Jeg er ikke søppel, jeg er meg. Og hvis jeg vil sole meg, så gjør jeg det. Nok sagt.

Hva mener du?

#Fordommer #Fordummer #Toppløs #Netthets #Myteknusing #Respekt #Minkropp #Mittvalg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg