Bryllupsmodus

Det er nå bare to måneder igjen til den store dagen vår, og jeg gleder meg masse! Vinteren har vært preget av mange gjøremål og hektiske tider, og jeg har såvidt rukket å tenkt på bryllupet vårt. Å planlegge valgkamp samtidig som man planlegger bryllup er ikke den beste komboen. I mange situasjoner har jeg måttet prioritere, og dessverre har bryllupet vært siste pri. Men sånn er det.
Jeg er ikke som andre jenter. Jeg har ikke gått rundt å drømt om denne dagen hele oppveksten min, og jeg har ikke noe stort forhold til bryllup. Jeg har vært i mange fine bryllup, og min erfaring er at de enkleste har vært de vakreste. Søstera mi gifta seg for eksempel i et lite kapell i bardu og hadde festen uten ved elva i Skoelvdalen (en plass vi har vært mye i oppveksten vår) og det er faktisk det triveligste bryllupet jeg har vært i. Det var enkelt, men samtidig nydelig!

Da vi startet å planlegge bryllupet vårt hadde vi lave forventninger. Jeg er ikke den som bryr meg om blomster, kjoler eller pynt. Jeg tror ikke Kay er den som bryr seg så hardt om det heller. Vi er ganske chill på sånne ting, og det føles veldig godt. Likevel får jeg veldig mange sjokkerende blikk rundt omkring. For eksempel så gikk vi inn i en lokal blomsterbutikk og skulle bestille blomstrene til den store dagen. Jeg og Bella skal ha en fin bukett hver og Kay og Brage skal ha sånn blomster i jakkene sine. Vi skal selvfølgelig også ha blomster på bordene i festlokalet, men jeg aner ikke hvordan det blir seende ut. Da vi kom inn i blomsterbutikken og den hyggelige damen spurte hva vi skulle ha svarte jeg “en fin bukett av røde roser”. Jeg synes røde roser er nydelige, og siden vi skal gifte oss midt i valgkampen kan det være greit å bevisste på hva slags farger vi skal legge fokuset på. Så tok hun frem endel kataloger med bilder av dekorasjoner de tidligere hadde gjort. Jeg fant frem til et bilde jeg syntes var fint og sa “denne skal jeg ha”. Hun hadde visst aldri før opplevd at noen var så kjappe i beslutningen, og ba meg om å ta med kataloger hjem. Jeg sa at jeg ikke hadde interesse av å ta med meg hjem noen kataloger som helst, og at jeg uansett ikke kom til å se i de. Jeg hadde bestemt meg, sånn blir det. Oppi all likegyldigheten til pynt og detaljer (som jeg vet skaper nok frustrasjon for forloveren min) er jeg ganske bestemt. Jeg vet hva jeg vil ha og hva jeg helst ikke vil ha. Så det er ganske greit å forholde seg til.
Nå som det nærmer seg begynner det å krible i magen.. Jeg gleder meg masse og blir veldig lett rørt for tida! Alt som kan være i boks til nå er i boks til nå og jeg kjenner at jeg endelig er litt frampå. Det skal bli så fint å si ja til den flotteste mannen jeg vet om <3

Jeg gleder meg til å feire kjærligheten vår sammen med venner og familie. Jeg gleder meg til venninna mi skal synge i kirka. Jeg gleder meg til å feste sammen med de nærmeste og til å høre på talen til Kay som han har skrevet for lenge siden.. (Jeg har ikke engang begynt på min, kjenner jeg har litt småpanikk). Tror det blir uendelig vakkert. Vår beste dag. <3
Også gleder jeg meg til å trashe kjolen!!!!

Og når vi våkner dagen etterpå og er blitt mann og kone skal jeg dra på skolen. Hvetebrødsdagene feires på UIT. Etter valget (som forhåpentligvis blir et godt valg) skal vi på bryllupsreise. For et fint år det er!


(Bildet er fra labelladonna.com)
 

#Bryllup #Giftemål #Wedding2015 #Kjærleik #Klisj #Glede 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg