Katta er ute av sekken!

Jeg skal til Grønland!!!!


(bildet er tatt av Steen Olsen og hentet fra Greenland Today)

Som mange kanskje har lest i Folkebladet og i Nordlys så har jeg søkt permisjon fra mine politiske verv i høst for å reise til Grønland å studere neste semester. Som en del av det arktiske samarbeidet på UIT fikk jeg muligheten til å søke om utenlandspraksis. Jeg er generelt sett ei veldig eventyrlysten jente, så jeg måtte jo selvfølgelig søke. Og heldig som jeg var fikk jeg søknaden innvilget. Nå grugleder jeg meg masse til å reise fra alt jeg kjenner til en helt ny plass, et helt annet land med helt nye utfordringer.

Jeg gleder meg til å lære masse mer om faget mitt og ikke minst til å lære av andre lands utfordringer og løsninger på sosiale problemer. Det har kanskje ikke helt gått opp for meg hva jeg egentlig skal begi meg ut på, men jeg har en sånn god kriblefølelse i magen. Det føles helt rett, men samtidig litt skummelt.
Jeg har sagt opp jobben min og skal forlate alt som er trygt. Jeg skal forlate den flotte mannen min som er så tålmodig og støttende, familien min som jeg er så glad i, stebarna mine som jeg kommer til å savne masse og vennene mine som jeg alltid har rundt meg.

Jeg har alltid vært ei jente med stort nettverk og mange baller i lufta. Til høsten skal jeg forlate alt jeg har og få nye bekjentskap og nye erfaringer jeg kan ta med meg videre i livet. Når jeg tenker på det får jeg skikkelig magesug. Dere vet den følelsen når du sitter i en berg-og dalbane og bare venter på at det skal ta løs? Den følelsen får jeg hver gang noen spør meg om Grønland.

Jeg ser veldig fram til å utfordre meg selv på en helt ny måte og gleder meg skikkelig! 

#UIT #Student #Grønland 

5 kommentarer
    1. Kay Erling Ludvigsen: Kommer til å savne deg også. Kjempemasse! Men kjærligheita vårres e mye sterkere enn all verdens avstand. Elske deg over alt på jord! Og eg glede meg tel å se deg igjen i dag. Stor suss fra Nordens Paris.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg