25 år!

Jeg kan ikke huske at jeg har vært så veldig opptatt av fødselsdager i livet mitt, men det er noe helt spesielt med å fylle år en annen plass enn hjemme.
Forrige uke fylte jeg 25 år, eller halvveis til 50 som så mange velger å skrive, og jeg hadde en kjempefin dag. Jeg hadde seinvakt på barnehjemmet og det var ei god vakt. Jeg hadde ikke broadcastet at jeg hadde bursdag, men sjefen fant det ut og ordna feiring likevel. Det var veldig hyggelig, og jeg fikk bursdagssang på alle mulige språk + at barna sang nydelige sanger på grønlandsk. Jeg ble rørt til tårene av de fine tonene, men det er mulig det var litt hjemlengsel i de tårene også..
Etter jobb dro jeg til en venninne og drakk obligatorisk champagne også dro vi ut på byens eneste utested og feira videre. Der sang bandet bursdagssang og vennene mine dansa i sirkel rundt meg. Litt flaut, men veldig morsomt! Jeg skulle egentlig bare ta en liten tur ut, men plutselig var klokka 0400, og min erfaring så langt av å være 25 år er at tida går enda fortere enn den gjorde før.

Jeg hadde en fin dag, men det var helt rart å ikke kunne være rundt de jeg ellers er så glad i der hjemme. Men de er med meg i <3 mitt, så sånnsett er de jo med meg i alt jeg gjør.

Ellers går det fint her i Grønland! Om 11 dager kommer mamma, stefaren min, bestefaren min og tanta mi for å besøke meg- og det gleder jeg meg masse til. Jeg er ca kommet halvveis i oppholdet mitt nå og det er lettere å se fremover når jeg har lagt så mye tid tilbake her. Jeg har det fint på arbeid og med studiene går det kjempebra. Jeg har gjort det bra på oppgavene så langt, og jeg har mye bedre tid til å lese enn jeg ellers har hjemme. Det er blitt kaldt her og sneen har lagt seg på bakken. I går var jeg på båttur og fikk et gjensyn med min favorittplass så langt her, og det var veldig godt å være tilbake der jeg tilbrakte 9 dager på koloni. Jeg skulle ønske jeg hadde mer tid og at det var praktisk mulig å blogge mer, men akkurat det har jeg ikke prioritert så høyt. Men jeg deler bilder på Instagram og Facebook, så det går fint an å følge meg der for de som vil se og høre mer fra meg.

Håper alle dere har en fin høst!

En milepæl i livet ble feiret på grønlandsk vis. Uforglemmelig opplevelse!


Byen under hjertefjellet.


Uummannatsiaq, mitt grønlandsparadis!

1 kommentar
    1. Heia Katrine gratulerer så masse med dagen som var.
      Fint å lese at du har d bra,flott og ferie i lag med barna.
      Ser ut for at du har d helt supert dær du e.
      Burdagshilsen til deg fra meg.🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg