Takk 2016!

På tampen av året blir jeg alltid så sentimental. Det melder seg et behov for å oppsummere året, samtidig som jeg legger planer for det nye som kommer. Et nytt og ubrukt år er den beste gaven!

2016 har vært et langt år. Jeg vandret rundt i søvne på starten av året og hadde det hektisk med jobb, skole og politikk. På mitt 25 år lærte jeg meg å ta det litt mer chill. Jeg lærte meg å si mer nei og jeg ble flinkere til å sette grenser for meg selv. Jeg har tatt gode valg i 2016. Jeg er ikke en egoist, men jeg mener at man ikke kan være ordentlig god med andre hvis man ikke er god med seg selv.

Jeg ble nestleder i Troms SV, og det har vært en kjempefin erfaring! Selv om jeg hadde permisjon hele høsten, så er jeg veldig glad for tilliten og ansvaret jeg fikk politisk i fylkespartiet. Jeg fortsatte som leder av Lenvik SV, noe som nok et år har vært en fin opplevelse. I kommunestyret doblet vi antall mandater ved sist valg, og det har vært artig å ha en partner in crime å samarbeide med i den forbindelsen.
Jeg ble tatt ut på Halvorsenprogrammet i SV og er fortsatt med på det. Jeg lærer masse nytt og er helt klar for valgkamp i år! Nominasjonskomiteen nominerte meg på andreplass til Stortingsvalget og det er jeg så takknemlig og stolt over! Jeg gleder meg masse til å lære enda mer om politikk og til å engasjere meg mer i det jeg bryr meg om.
På skolen har jeg gjort det godt og jeg har vært i praksis på et barnehjem i Grønland hele høsten. Nå som jeg har fått det litt på avstand og hatt tid til å reflektere over alt jeg opplevde der synes jeg det var en god erfaring som jeg ikke ville vært foruten. Jeg har lært enormt masse, og det var også endel av mine nyttårsforsett i fjor på denne tida. Lær mer, lev mer. Det kan jeg med hånda på hjertet si at jeg har gjort! At jeg vender nesen tilbake til Grønland er det ingen tvil om, en del av hjertet mitt er igjen der.

På det litt mer personlige plan har det gått over all forventning. Jeg er fortsatt lykkelig gift med mannen i mitt liv, og selv om det svinger i vårt ekteskap som i alle andres, så har vi det veldig godt. Jeg er så heldig som har en så flott og romantisk kjæreste å dele livet sammen med. Klisjeen “du vet ikke hva du har før du mister det” har ikke oppstått av ingenting, og etter 4 måneder borte fra han har jeg virkelig fått kjent på hvor godt vi har det sammen. Vi er rocksolid.
Barna vokser til og blir større, og det er så godt å få oppleve. Bella startet i første klasse og Brage i fjerde. Jeg gleder meg over å ha store barn i hus som stadig lærer seg noe nytt og som hele tiden er i utvikling. Det har vært rart å være borte fra de i høst og det har selvfølgelig vært en prosess både for dem og for meg, men det har gått veldig fint.
Jeg sa opp jobben min i 2016. Det har foreløbig vært et valg jeg ikke har angret på. Det har bydd på nye faglige utfordringer, og jeg har det veldig godt tilbake i pleien sammen med gamle kolleger og noen nye.

Nå kan det nye året bare komme. Jeg gikk inn i det etter en lang desember med mye arbeid, og jeg starter januar på samme måte. I 2017 håper jeg verden blir til et bedre sted. Vi er heldige som bor her i Norge, men vi må ikke glemme de som ikke er like heldige. Tenk hvis alle smellene i verden kom fra nyttårsraketter og gleden av å gå inn i et nytt år med frihet og fred.
Jeg skal fortsette å kjempe for mine kampsaker og gjøre det jeg kan der jeg kan påvirke. Jeg skal bli en enda bedre kone, kollega, politiker og venn. Jeg skal fortsette å lære masse. Jeg skal gripe de mulighetene som kommer og ikke være redd for forandring. Jeg gleder meg!

2017! Gi meg mer av de følelsene jeg hadde her: <3




#Hverdag #Nyttår #Nyemuligheter #Glede #Livet

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg