Gameface ON!

Etter at jeg kom hjem fra Grønland har det gått i ett sett, og det er først nå i slutten av januar at jeg føler at jeg har kommet litt frempå. Jeg har arbeidet hardt siden jeg kom tilbake (det skulle ellers bare mangle etter flere måneder uten å være i lønnet arbeid), og det trengtes for å si det sånn. Det tærer ganske greit på økonomien å være i praksis i utlandet, men jeg ville selvsagt ikke gjort noe annerledes. Turen til Grønland har lært meg utrolig mye, og det går ikke en dag uten at jeg tenker på det.
Jeg er blitt veldig takknemlig for at jeg har vokst opp her hjemme i Norge, vi har det ganske greit her. Det visste jeg også før jeg reiste dit, men når man får en annen virkelighet så tett på seg så tenker i alle fall jeg mye mer på det. Jeg er også veldig glad for at jeg fikk den muligheten både av universitetet, av lånekassen (høhø) og av familien min som har vært en stor støtte for meg. Uten å kunne ringe hjem å gråte og synes litt synd på meg selv i perioder, så spørs det hvordan det hadde gått B-)
Selv om høsten har vært tung på mange måter, så lengter jeg tilbake dit. Til de flotte folkene, til mine gode venner og kolleger, og ikke minst til de nydelige barna. For jo mer jeg får Grønland på avstand, jo sterkere blir følelsene mine rundt det. Det som gjorde skikkelig vondt gjør vondere og det som var fint blir vakrere. Rart hvordan hjernen fungerer. Men det er et avsluttet kapittel nå og det er på tide å se fremover. Får bare pakke det godt inn ierfaringsryggsekken og ta det frem når jeg trenger det.

Akkurat nå sitter jeg på flyplassen på tur sørover for nok ei helg i Oslo. Sist helg var jeg på landsstyremøte i SV, det var kjempegøy. Denne helga er det Halvorsenprogrammet som står for tur og til uka skal jeg på kontrollutvalgskonferansen. Det er godt å være i driv igjen, og jeg kjenner å føle at jeg gjør noe fornuftig. Selv om jeg gjorde mye bra i høst og føler at jeg har utviklet meg masse, så var det en helt ny følelse fir meg å stå opp på morgenen og ha en enkel kalender der bare skole og læring stod i fokus. Jeg har tenkt masse på det mamma lærte meg om at “å kjede seg er et luksusproblem”.
Jeg går selvfølgelig fortsatt på skolen, men jeg trenger å ha litt mer å henge fingrene mine i enn bare det. Da er det godt at det er høysesong i politikken, valgår og at jeg får nok vakter på arbeid til å klare meg godt.
Håper alle dere får ei fin helg og ei fortsatt fin vintertid!

#Hverdag #Helg #Oslove #Grønland #Framtid #Bibichemnitz

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg