Katrine-TV!


Jeg har i det siste tenkt så sinnsykt mye på Stortingsvalget som kommer i høst og hvordan man skal nå ut til flest mulig for å få frem litt engasjement. Hvert valgår blir jeg like sjokkert over hvor få som faktisk benytter seg av stemmeretten, og hvor mange som sier sånn “jeg aner egentlig ingenting om politikk”. Politikk skal ikke være for de få, politikk skal være for alle. Og politikk er alt. Det er veiene vi kjører på, maten vi spiser, sykehjemmet bestemor bor på, barnehagen og skolene barna våre går på og arbeidsplassene våre. For å nevne noe.
Siden direktesendinger er veldig up and coming kom jeg fram til at jeg skulle begynne å sende direkte med små innslag med temaer som på en eller annen måte skal ha noe med politikk å gjøre. Det høres kanskje litt kjedelig ut, men jeg skal gjøre alt jeg kan for å engasjere flest mulig- uansett politisk retning. Siden jeg er medlem av SV er det jo ikke unaturlig at temaer og mennesker jeg snakker med kanskje blir å bære preg av akkurat det. Dette er et initiativ jeg har tatt selv og det er kun jeg som er ansvarlig for sendingene. At jeg i tillegg er fullstendig noob på teknologi gjør at iallefall jeg synes det er veldig spennende, og hvis jeg ikke lærer andre noe så kan jeg kanskje lære noe nytt selv.

For meg er dette sinnsykt kleint. Jeg hater å høre min egen stemme og jeg er mye mer nervøs enn folk kanskje tror. Og når det sendes direkte er det ingen mulighet til å redigere bort noe, det bare blir sånn. Ærlig, oppriktig, full av flauser, men kanskje viktigst av alt så kan det kanskje skape engasjement. Og det er iallefall mitt mål. At folk blir kjent med meg på en annen måte og at jeg driter meg litt ut får bare bli en bonus.

Innleggene kommer litt spontant, uten faste tider og forhåpentligvis ikke så ofte at folk blir lei. Jeg har alltid vært så redd for at folk skal bli for lei, at folk skal synes at jeg gjør for mye, er for selvopptatt eller klistrer trynet mitt i avisa for mange ganger. Nå skal jeg bli flinkere å drite litt i hva folk synes og ikke la det stå i veien for mitt engasjement. Kanskje vokser jeg på denne prosessen, isåfall blir det en stor personlig gevinst!
Frem mot valget skal jeg sende direkte minst en gang i uka, og dere må gjerne komme med tilbakemeldinger på hva slags tema jeg eventuelt skal sende om, hvem som fortjener litt usensurert tv-tid og hva som kan være interessant å finne på. Og selvfølgelig stille spørsmål på direkten hvis dere får opp varsel om når jeg sender. De er offentlige og sendes fra min Facebookside.

Det som er så fint med direktesendinger på Facebook er at det er helt valgfritt og se på, så ingen tvinges til å trykke på play!

Ha en fin dag!

#Sosialemedier #Valgkamp #Fokuspåpolitikk #Samfunn #Framtida

1 kommentar
    1. Måtte ta en tur innom bloggen din jeg også da du kommenterte. Så bra du skriver!
      Ser du og bor i Lenvik. Jeg har nettopp flyttet hit og er opprinnelig fra Trøndelag. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg