Innblikk

Denne uka har gått kjempefort. Jeg har både rukket å vært hjemme, sett familien, feiret bryllupsdagen vår og jobbet masse med valgkampen.
Dagene er begynt å bli lange, og når jeg er i Tromsø står jeg alltid tidlig opp og kommer sent i seng. Men jeg har det veldig bra! Det er veldig givende å holde på med noe man brenner så hardt for og i tillegg få møte så mange flotte mennesker.

Torsdagen var det debatt i Tromsø, og jeg synes Torgeir gjorde det veldig bra! Fredag kom Audun Lysbakken og Hans Olav Lahlum for å spille inn live podcast. Så fin dag!


I går var vi på valgkampturne i nord-Troms, jeg, Torgeir og Jon. Torgeir er førstekandidaten på stortingslista vår i Troms og Jon er fra Sosialistisk Ungdom. Så fine folk å være på tur sammen med! Vi starta tidlig og kjørte hele veien til Nordreisa og stod på stand på Storslett med Nordreisa SV. Deretter var vi på et møte på Halti og fikk informasjon om de spennende planene Nordreisa kommune har med villakssenteret. Det tror jeg kan bli skikkelig bra! Etter det bar det avgårde til Skjervøy for å være litt på stand sammen med Skjervøy SV. De har bare den fineste standen dere kan tenke dere. Så gjennomført og med “det lille ekstra”. Etter det var vi på helsesenteret og fikk litt informasjon om blant annet sykestua som vi har kjempet hardt for å bevare. Der besøkte vi Helga Marie Hansen, en 95 år gammel dame som bodde på omsorgsbolig. Hun kunne fortelle mye fra før i tiden og gav oss mange innspill til hva vi burde jobbe med politisk. Hun er medlem av SV og var bekymret veldig opptatt av at fisken fortsatt skulle være levebrødet til de kommende generasjonene. Skjervøy er tross alt et skikkelig fiskerisamfunn, og hun var redd for hva som skulle skje hvis ikke fisken ble ordentlig forvaltet.
På ettermiddagen dro vi på båttur med Tom Vegar Kiil, en sjarkfisker i en moderne sjark, og datteren hans Maria. Han har tidligere stemt på Høyre, men har nå sett at SV har den beste fiskeripolitikken for framtida. Det var en veldig fin tur, jeg lærte utrolig masse og det er så motiverende å treffe så mange folk som tror på det vi holder på med.
 
Jeg er sliten, men har masse energi. Toppmotivert for uka som kommer. Jeg skal være i to debatter, jobbe hardt, skrive mye og ha det gøy. Gleder meg masse til Husøydagan til helga og til å komme hjem litt. Valgkamp skal være morsomt, man skal le mye og man skal være godsliten. Gleder meg til det som kommer!

#Valgkamp #Politikk #Forandring2017 #Takampen #StemSV

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg