Den vakreste årstida

Høsten er uten tvil min favorittårstid, og denne høsten har vært god. Det har vært nydelig vær og den har bydd på så mye fint. Lukta av vinter kjennes godt når jeg står opp av senga og jeg storkoser meg med alle tingene jeg holder på med. Jeg foretrekker absolutt en lang høst foran en ustabil vinter!

For et år siden satt jeg i Grønland og lengtet hjemover, tiden går så enormt fort. Det er veldig godt med tanke på at jeg snart er ferdig på universitetet og at livet kanskje lander litt mer etter det, iallefall rent praktisk. Det har vært tunge tak og harde prioriteringer over lang tid, og det kjennes godt.
Vi har nylig hatt besøk av bestevenninnen min Frøydis og mannen hennes Torbjørn, og det var så godt å se de igjen. Den andre i gjengen, Marianne, har flyttet tilbake til Finnsnes med kjæresten sin og barnet sitt, og det er så koselig å ha de her oppe. Senest i går morges etter nattevakt fikk jeg stjålet meg en liten time med gudsønnen min, jeg er veldig takknemlig for å få se han vokse opp. Lone, den tredje i crewet, vender nesen hjem fra Australia de neste par ukene. Det skal bli godt å samles rundt et hyggebord og se henne igjen for første gang på 10 måneder.

Resten av året er ferdig organisert og jeg har mye på agendaen. Nå skal jeg jobbe to uker og reise en tur til Oslo, deretter skal jeg på skolen ei uke. Etter det skal jeg og Kay på ferie ei uke til Frankrike. Det er veldig etterlengtet, og jeg er så glad for at vi fikk det til på denne sida av kalenderen. Det har vært noen hektiske år for oss, og vi har enda ikke vært på bryllupsreise! Det er helt rart hvor fort tiden flyr. Det året vi giftet oss var det valgkamp, året etter skulle jeg til Grønland og i år var det valgår igjen. Heldigvis fikk vi presset inn ei ukes tid til hverandre, og jeg gleder meg kjempemasse! Det blir min timeout, og jeg håper vi kommer hjem nyforelska og uthvilt.
Når vi kommer tilbake går jeg av i Oslo og er klar for ei uke på Stortinget på mitt første offisielle oppdrag der. Det skal bli kjempegøy. Selvfølgelig litt krise at jeg har hjemmeksamen akkurat den samme uka, men jeg tror jeg skal greie å sjonglere det helt fint. Hvis man er rutinert og effektiv er det utrolig hva man får til.
Også er det plutselig jul. Vi har 10årsjubileum for ungdomsskolen, og det blir utrolig artig å se gamle klassevenner igjen. Som vanlig skal jeg arbeide en del i jula, men det er sånn som følger med. Det er alltid sånn fin stemning på jobben i jula, så jeg gleder meg til det. Det er noe helt spesielt med å tilbringe høytider på arbeid, og jeg setter like stor pris på det hver gang. 2018 er hjertelig velkommen, håper den byr på mye spennende!

Fin høsttradisjon; bøssebæring for TV-aksjonen


Fin høstkveld med gudsønnen min


Farsdagsfeiring med noen av mennene i mitt liv, Pappa, Kay og Lillebror


Verdens vakreste brud!


Jeg og ektemannen på Arvid Hanssen-festivalen

Håper alle dere får ei fin uke!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg