Takknemlig!

Nå er vi godt inne i det siste døgnet vårt på ferie. Og herregud så deilig det har vært!! Selv om jeg har vært i telefonmøter, eksamensforberedelser, taleskriving, leserinnleggskriving, budsjettarbeid og mer enn ti ganger i timen lurt på om jeg har tatt meg vann over hodet i livet, så har det vært en sårt tiltrengt oppladingsprosess. Noen ganger er det lettere å arbeide hjemmefra. Man slipper den konstante følelsen av at man har alt for mye å gjøre også på hjemmebane. Det blir ingen “pauser” for å henge opp klær, ta ut av oppvaskmaskinen, vaske hus eller lage middag.
Hovedfokuset på ferien har selvsagt vært kjærligheten. Både kjærlighet til mannen min, men også kjærligheten til å kunne ligge å sove. Lenge. Vi har ikke en eneste gang stått opp i tide til hotellfrokosten. Og det er helt greit. Det var derfor vi reiste. For å ha tid til hverandre og for å slippe å ha alarmklokka på ringing om morgenen. Total timeout og opplading til siste innspurt av 2017!

 

Frankrike er et deilig land! Vi har spist uante mengder bakverk, kysset tusenvis av ganger, holdt hender, gått turer og opplevd masse. Det har vært som å være en hel uke på date. Den beste daten jeg har vært på! Blir vanskelig å toppe denne. Kay er DEN gentlemanen på ferie. Åpner dørene for meg, drar frem stolen min og ser til enhver tid hva jeg trenger. Vi har sovet middagshvil stort sett hver dag, i tillegg til den allerede lange nattesøvnen vi har fått. Og det har vært så utrolig godt. Nice er litt som et midtpunkt her nede på rivieraen. Det er bare en liten togtur til både Monaco og til Italia. Selv om vi alltid bruker å si til hverandre at vi ikke skal reise tilbake til de samme stedene fordi vi vil se mest mulig av verden, så har jeg en følelse av at det blir en tur tilbake hit. Det er veldig praktisk og lettvint å komme seg hvor man vil, og alt man trenger er bare en gåtur unna. Kan ikke klage et sekund på destinasjonen.

Som på andre plasser ser man mye fælt når man er på reise. Og vi er ikke akkurat de som kan lukke øynene for at verden er urettferdig. Vi blir konstant påminnet hvor heldige vi er, ikke bare fordi vi har vokst opp i Norge og har det veldig bra, men også fordi vi har hverandre. Nå som det nærmer seg jul er det ekstra sårt å se hvor mange som er ensomme. Det som gjør det så ekstra vanskelig å se fattigdom og elendighet er fordi jeg vet at det ikke hadde trengt å være sånn. Noen få i verden har alt for mye og veldig mange har ingenting. Jeg kommer aldri til å gi opp håpet om at verden kan bli mer rettferdig og at godene kan fordeles bedre.

I morgen reiser vi hjem og jeg skal arbeide ei uke på Stortinget! Nok en ting å være takknemlig for. Hadde det ikke vært for alle som stemte på SV så hadde jeg ikke fått denne lærerrike og spennende opplevelsen. Så til dere; tusen hjertelig takk! Det setter jeg kjempemasse pris på og jeg håper jeg er jobben verdig.

   
  

Ha ei fin uke!

#Ferie #Vacay #Livet #Kjærleik #Samfunn #Nice #Frankrike #Monaco #Takk

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg