Sommeren er på hell!

Å for en nydelig sommer det har vært! Selv om været var dårlig i begynnelsen, så fikk vi mange gode dager i juli. Jeg har for det aller meste vært på arbeid, men det har ikke gjort denne sommeren noe dårligere. Tvert i mot har det vært et av sommerens høydepunkt å få tilbringe så mye tid sammen med de flotte ungdommene jeg arbeider med. Jeg har også hatt mange flotte helger når jeg har hatt fri, og vi har vært gode til å skape masse flotte ferieminner i nærmiljøet.

Vi er så heldige å være omringet av nydelig natur rett utenfor døra hjemme, og vi har blitt flinkere og flinkere hvert år til å nyte det. Ungene setter stor pris på små turer i skog, fjæra eller fjell. Jeg hadde egentlig tenkt å ta skikkelig lang ferie i år for første gang, men det gikk ikke i år heller. Arbeidsplassen min skal legges ned snart og jeg ville ikke ta ut maks ferie da. Planen var å ta tre uker på sommeren og to til høsten, men siden jeg ikke visste hvor kjapt jeg fikk ny jobb, så tok jeg ikke sjansen. Og det er jeg egentlig veldig glad for. Det er noe helt spesielt med å jobbe på asylmottak, og jeg trives så utrolig godt. Det er veldig synd at mottaket skal legges ned, det er et stort tap for lokalmiljøet vårt. Mest av alt er det forferdelig for barna å måtte flytte nok en gang, men jeg håper at vi har klart å gi de en sommer full av gode minner de kan ta med seg i bagasjen. For min del ordnet det seg veldig kjapt, og jeg skal starte i ny jobb allerede i September. Det gleder jeg meg veldig til, men det er bittert å tenke på at mottakskarrieren min skulle bli så kort. Det har likevel vært en utrolig flott arbeidsplass som jeg er veldig glad i, og jeg har likt jobben fra dag 1. Det ble en verdifull erfaring!

Forrige uke var jeg og minstejenta på ferie i Østfold. En god sommertradisjon for meg, og en stor opplevelse for henne som var der for aller første gang. Der finnes det ikke en kjedelig dag. Vi koste oss så masse og hadde bare flotte øyeblikk. Vi er heldige som har så mange gode folk rundt oss og så varm og raus familie. I år valgte vi å gjøre noe utradisjonelt hjemme hos oss, Kay reiste på ferie med den eldste og jeg med den yngste i ei uke. Sommeren er lang nok, og barn som har 8 uker ferie sammen har ikke vondt av ei uke med individuelle opplevelser og litt tid fra hverandre. Alle 4 er enige om at det var stor suksess, og så lenge barna er fornøyde så er vi voksne også det.

I dag er jeg tilbake på jobb og klar for siste innspurt før en ny arbeidsplass venter allerede i neste måned. Når ei dør lukkes åpnes en ny. Ha ei fin uke!

#Sommer2018

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg