Siste året på videregående

Det e den tida på året. Igjen. Kor ska eg gå, ka ska eg gjøre? Per idag står det imella generell studiespesialisering, enntn i Finnfjordbotn eller i Nordreisa. Å det e så vanskelig å velge, det e ingen som ane.
Natt tell 1.mars e siste frist, å då e eg mest sannsynlig i Nordreisa. Så då e det vel humøret mett som velg, akkorat som det e alle andre daga. Idag vil eg være heime her. Gå ilammi vænnan mine, bo det siste året mett heime. Leve livet og jobbe ræva av meg på verdns bæste jobb.
Men i mårra vil eg garangtert nåkka anna. Det går liksom fram og tellbake. Heile tia. Det ekkje nåkka bra

Veronika i klassn snakke om å bli lærling, nåkka som hørest spennanes ut. Men gidd eg det? Eg vil jo gjøre meg ferdig på skoln no, menst eg kan. Det e det luraste. Førr meg,værtfall. Eg veit egentlig ikkje

Ka du ska gjøre tell høstn?
Ka EG skal gjøre tell høstn?

5 kommentarer
    1. Eg tror kje det e nån andre enn dæ som kan si ka du skal gjøre. Eg for min del søke tredjeåret, men det e jo aldri sekkert om eg kommer te å gå, eller bære har meg et friår. Tar det som det kommer. Bare følg instinktet dett, gjør det du føle førr der og da, så ska du se at alt ordne sæ på et vis. 🙂

    2. Gjør det du føler er riktig for deg, selv om det ikke alltid er så lett å vite hva.
      Jeg tror jeg skal søke studespesialisering til høsten. 🙂

      Lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg