Hijab e flott

Syns godt at dem som har på seg hijab tell vanlig skal få lovt å ha det på seg når dem e på jobb og. Hallays, ska vi ta fra dem drømmen demmes om å bli politi, kùn førdi dem har en tro som sei at dem skal dekke tell seg? Det blir no rett og slett feil. Man må jo kunne bli akkorat det man vil, uten å måtte endre religion og tru førr å oppnå målan sine.

No e det jo sånn at i Norge, så har vi lov å hijab på oss om det e sånn at det e det vi vil. Syns vi skal finne oss i at vi har det såpass bra i Norge, at folk e meir inkludert enn dem kanskje e i andre land.
Dessuten vil eg bære sei at han Akhtar Chaudhry fra SV meine at endringe i uniformreglemange motvirke diskriminering, og eg må sei eg e meget enig. 🙂

hijab

Dessuten e jo hijab fint. Det va en mote på tirli 1800-tallet,  og det blir det vesst no og.

7 kommentarer
    1. Herrgud, ta fra dem drømmen om å bi POLITI?????
      Hallo, vess dem har en så sterk drøm om å bi politi (eller dommer) i Norge kan dem jo tellpasse seg de Norske reglan og kulturan, eller hva?

      JA, eg respektere andre kultura og syns det e et fint krydder i hverdagen å se nån flotte jente som går med hijab.
      JA, værsågod gå med det på skoln OSV
      Men ikkje ødlegg en respekttabel uniform.

    2. De e på ingen måte lovpålagt av troen sin å gå med hijab. Det e en skikk, og ikkje meir enn det, ingen som e nøødt tel å gå med det. Og når det gjelde politiuniformen, så bør den være nøytral. Ingen ska få gå med kors eller noge som helst aent symbol når de e i tjeneste heller da, så klart.

    3. Frøydis har heillt rett.
      Vi i Norge gjør veldig mykje førr at musliman ska integreres, men nåkka må dem gjøre sjøl.
      Kle av dåkker på haue, så bi tom. FRP fornøyd 🙂

    4. eg syns godt at burka kan bli den nye politiuniformen eg=) da kan du arrestere folk uten at dem vet kem som arresterte deg!! Fett.

    5. eg syns ikje hijab ska brukes i politie, dæm går mæ uniform og en uniform ska være nøytral.

      dæ handle på ingen måte om diskriminering eller rasisme, dæ e jo nættopp dæ som prøve å unngås.
      syns eg ser den dagen en kar fra indre finnmark bi sendt som eksportvare t Iran føreksæmpel, førr å præsse jønna hos politikeran dær at han ska få bruke samehua si ilamme dæmmers politiuniform?!
      tippe nok dæ hadde endt mæ steining eller 1000 piskeslag.eller nåkka.

      eg jæntar nok en gång at dæ ikje handle om diskriminering eller rasisme. men om medmenneskeliheit, tenk no at dæ kan førhindre at ei muslimsk frøken i politiuniform fra å bli sjikanert en fredagskveld eller en same fra å bi steina/piska

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg