Rasisme tålereres ikkje i det moderne samfunnet.

Idag, altså. Det e akkorat idag vi ikkje tålerere det.
Spesielt ikkje idag når eg va på tur heim fra skoln.
Førr dåkker som ikkje veit det, så tar eg buss heim etter skoln om dagan ifra Bardufoss tell Trollvika. Å på onsdaga må eg bytte buss på Finnsnes førdi den andre bussn skal snu å kjøre tellbake igjen. Å det gjor eg idag. Eg og nån ainner karra.
Et bussbytte innebær jo ofte sjåførbytte. det gjaldt idag og. Men idag, så kom den andre bussjåførn inn på Trollvikbussn og sa tell nysjåførn: "Eg må vel ikkje kjøre gammelveien bære på grunn av den svartingen som skal dit?"
Korsn går det an å sei nåkka sånt? Eg blei så sjokkert! Sånn rasisme vil eg ha meg frabedt å høre av en voksen mann som jobbe i et serviceyrke. Å tenk å sei det framførr ungdomma. Ikkje misførrstå, eg e like irritert uansett kem han sei det tell, men når man ytre sine rasistiske meininge framførr unge folk sånn som det der, så kan det ha veldig negativ innvirkning på dem. Heldivis, så trur eg ikkje det gikk så inn på dem, sia fleire av dem reagerte på det han sa.
Eg tålerere ikkje sånn negativ holdning, å det e ofte eg sjæmmes av å være Norsk idag. E det mulig.

Greit at det heite ytringsfriheit, men gjør samfunnet en tjæneste og hold dine rasistiske tanka og holdninge førr deg sjøll.

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg