Om å bli gammel

No e det jo sånn at man bynne å bli gammel. Eg e enda ikkje 18, men eg føle jo førrdetom at eg eldres. Tell sinns og eillers, då.
Åsså e det jo sånn at i år skal alle mine venna bli "voksen". Og (uten å nevne navn) dessuten så e jo dettan ett år der veldig mange blir 40. Å det e jo fint.
Men dåkker skal vette at det e bra å bli gammel 🙂 Hallays, man blir jo bære klokar og klokar.
Ka det gjør at eg e 17, nor eg e 45 i hodet?:P Hahah. Men det e no nestn sant.
Men en ting skal være sekkert! Eg e ikkje så gammel som ho oldemor blei. Ho blei gammel. Ho blei over 100 år! Vess man vil bli så gammel, må man leve lenge. Å det må være deilig å kunne nyte livet så lenge som mulig.

Fordela med å bli gammel:
– Når man sei at man har glømt nåkka, trur folk på deg.
– Man ekkje lenger så opptatt av ka folk meine.
– Når man bli gammel blir man søt :]
– Man blir så klok, og veit så mykkje bedre enn dem som e ung.
– Man har opplevd så mykkje,  at når man skal oppleve f.eks nye plassa, så e detkkje så mykkje å velge i. Enkelt!
– Man kan gjøre ka man vil, katti man vil.
– Jo eldre man blir, jo bedre blir livet.

"Det vanskelige med å bli gammel e at man ikkje har vært det før.

kathh

NYT LIVET.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg