Skolevalgsdebatta og dagsaktuellt

På tirsdag bynte skolevalgsdebattan, og vi har hadd det kjæmpefint på turnè!
Vi har hadd energi og vært slitn, spist ingenting og spist bære dritt, fådd vænna og vært uvænna, diskutert og krangla, hadd det arti, hadd det trasi, men mest av alt så har vi kosa oss og lært mange nye ting om oss sjøll og om andre.
Eg e førrnøyd sålangt, det må eg sei. Har hadd både brae og dårlige debatta, og opplevd at FRP har bliodd hylla, men åsså opplevd at dem e blidd bua ut. Har hadd det så arti, å eg gler meg allereia tell neste valgkamp!

Ka debattan har gådd ut på? Vi har snakka mykkje om velferd vs skattelætte. Det e ett viktig punkt, der eg syns vi har kommen godt ut. Det har vært mange alkoholdebatta, men FRP kjæm ikkje så godt ut akkorat der.
Eg trur ikkje ungdomma no e så lættlurt som dem va førr 2 år sia. Dem skjønne at det e ikkje så mykkje FRP kan gjøre med alkohol, innvandrera, nynorsk og scooterløype åsså trur eg at ungdomman e lei av å høre FRP fronte så uviktige saka som akkorat det. Ungdomma bryr seg mykkje om psykisk helse, det har eg opplevd de siste dagan.
Eg e enig i at vi må satse meir på psykisk helse, få psykologa inn i skoln, få helsesøstra opp og tellbake. Vi må ha bedre helsetjænesta førr ungdom. Det e ikkje greit at den største dødsårsaken blant unge menn under 30 år e sjøllmord.
Ellers så har det jo gådd i de tingan. Mykkje om NTP, med bedre veia og kollektivtransport. Det like eg, førr det e brae ting å snakke om!

Ellers så vil eg bære sei at eg like dettan livet. Eg like å fare rundt å je alt av meg sjøll førr brae ting. Å eg elske å gjøre samfunnet bedre. Eg like alle ungdomman eg e kommen i kontakt med, og eg like alt vi har fådd snakka med dem om. Vi har fådd gjort mykkje, og enda har vi lang vei igjen. Neste skolevalgsdebatta eg skal ta e på Tirsdag, og då e det Finnfjordbotn og Senja. Eg like å debattere i nærmiljøet, eg like å være heime hos ho mamma i Trollvika.
Åsså e eg lei meg førrat eg bor i en FRPkommune…

Godt valg, God helg!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg