Idag har eg stemt!

Førr første gång har eg brukt min borgerrettighet og stemt tell stortingsvalget og kirkevalget. Kan ærlig sei at det va Stortingsvalget som va the shit!

Eg har gleda meg så lenge tell å få være med på det, og nå føle eg verkelig at eg e med på å gjøre samfunnet hakke bedre enn det va fra før av. Satse på rødgrønn regjering 14 september!
Mens eg e inne på det med valget, så skal eg sei dåkker nåkka fint. Den siste uka har eg debattert rundt om på de videregående skolan i Troms, og eg må sei at eg e overraska over korr masse dritt den rødgrønne regjeringa har måtte ha tadd imot ifra de andre partian. Eg skjønne dem jo, at dem må pirke på alt vi har gjort og nevne alt vi ikkje har gjort. Førrdetom eg syns det e viktig å fokusere på alt det fine vi har fådd tell, så hadde eg sekkert villa snakka dritt om dem vess dem hadde sotte i regjering. Men det har dem jo ikkje, så den saken e jo GREIIII.
E det en ting eg e lei av å høre dennan uka så e det "Faen ta regjeringa". Eg har bære hadd løst å sagt "Faen ta den forrige regjeringa", som ikkje satsa på kommuneøkonomi, skola ELLER miljø.
Aldri før har det vært ei så bra regjering som det e no, og aldri før har det vært så brae satsinge på distrikt og nordområdesatsing som det har vært dennan periodn. Særiøst, når FNs klimapanel har jedd oss pris førr miljøsatsinga, så syns eg det sei sett!

Og så vil eg bære komme med en litn klage. E det nåkka som provosere meg, så e det når eg får melding fra FRP om at eg må sjeke ut sien demmes sia eg e førstegangsvelger.
Det e no greit å smøre litt på, men veit du ka! Alle veit at det e rikingan som satse på å bli nullskatteytera som sponse FRP sin valgkamp.
Eg lure på ka FRP egentlig har betalt førr å sende SMS tell alle førstegangsvelgera i Norge. Eg ska så totalt bruke det mot dem på skoledebatt imårra!
FRP har brukt meir penga på valgkampen sin enn dem har tenkt å bruke på miljø
Trasig å se at dem ikkje tar global oppvarming meir på alvor.

Vakkje meininga å klage så mykkje dennan gången, LOVE at det ska bli bedre neste innlegg:D

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg