Nedleggelse må være aller siste utvei!

Fylkesrådet har kommet med følgende forslag på endring av skolestrukturn i Troms.
Fleire videregående skola i Troms e foreslådd å bli nedlagt, nåkka vi i SU reagere veldig stært på.
Fylkesråden førr utdanning i Troms foreslår å legge ned Høgtun og Skånlag VGS, + å fløtte Skjervøy ska legges under Nordreisa. Ca på samme måte som med Bardufoss, Høgtun og Sjøvegan blei tell Indre Troms VGS sånn som eg førrstår det.

Dettan e nåkka eg ikkje ser førr meg blir å funke i praksis, og eg veit at de skolan e kjæmpekjæmpe viktig førr di lokalsamfunnan som e.
Høgtun og Skånland e sårbare distriktskola som e med på å gjøre så mykkje bra førr de småe samfunnan der. De skolan skape arbeidsplassa, dem skape godt miljø, og dem gjør at ungdom ikkje må fløtte så langt unna førr å gå på skole.
Frafallsprosentn i Troms e kjæmpehøg. Ca 50% av alle som bynne på videregående i Troms droppe ut, og det e kjæmpetrasig. Eg trur ikkje at man gjør akkorat dèt nåkka bedre av å kuttekuttekutte og legge ned i her og der.

Eg veit at vi i Troms bruke utruli mykkje pænga på skole, å det e eg glad førr. Det eg i midlertid ikkje e så gla førr e at vi bruke penga vi ikkje har. Det gjør at vi må spare så mykkje penga som mulig, og det e det som e begrunnelsn tell dissan forslagan. Men eg trur at vi kan spare penga på andre måta enn å legge ned skola.
E så trist at dem i fylkesledelsn tenke at man må legge ned førr å spare, eg trur næmmeli at man kan spare på mange andre måta. ALLER siste utvei må være nedleggelse, vi e nødd å kjæmpe førr distriktsskolan!

Vil åsså bære minne dåkker på at førrdetom vi i SV har fylkesråd førr utdanning, så e det han driv med no ikkje på vegne av SV, men på vegne av den jobben han har. Vi har ikkje hadd den saken opp tell avstemning enda. Men vi gikk tell valg på å ikkje legge ned skola, og eg tvile stært på at vi kommer tell å støtte den saken der. Men eg må sei at eg førrstår han litt. Førr det e tross alt jobben hannes, å vesst han har funne ut at det e det luraste, så e det opp tell han. Men eg stille meg ikkje bak det. Ikkje litt engång!

TENK PÅ FRAMTIDA, IKKJE LEGG NED SKOLAN VÅRRES!!

4 kommentarer
    1. Høgtun e ikkje en sårbar distriktskole, ihvertfall ikkje i forhold tell skjervøy!

      Og koffør ska allmennfagelevan fra skånland og rundt der ha det bedre enn ungdommen som går yrkesfag som må tell Harstad uansett?

    2. Almenfagelevene burde ha det bedre enn yrksefagelevan fordi almenfageleva kan bli folk som forme framtia til yrkesfagelevan, som stort sett bli søppeltømmera hele gjengen!

    3. Tell Oddgeir:
      1. Søppeltømmera har en utav de aller viktigste jobban i samfunnet, så ikkje vørt å se ned på dem et sekund engång.
      2. Koførr skal ikkje Almennfag og Yrkesfag være likestilt? Dem på yrkesfag burde ha akkorat likense muliheite som Allmennfolkan tell å fullføre utdanninga si.
      Å HAH, LOL, allmennfolkan skal forme framtida tell yrkesfag? Latterlig sagt, det e ingen som skal forme framtida tell nån andre, det skal dem gjøre sjøll.
      Eg blir så flau nor eg ser det du læs, det e tydlig at det e ett eller anna kraftig du har gådd glipp av. type MORAL I LIVET eller nåkka

      lol @ u

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg