Fremmedfrykt i Nord

E som kjent et ganske stort problem. Værtfall der eg kjæmifra, Midt-Troms i Nord Norge.
Eg veit ikkje ka det e med oss nordlænninga, men det e nåkka med det der å akseptere andre folk, som nån slit så mykkkje med. Eg savne ikkje bussturan tell Bardufoss, førr eg kunne ikkje førrdra all den fremmedfryktn som møtte meg kvær dag. Det e så førrferdelig at nån ikkje klare å akseptere at alle ikkje e likens, og at dem ikkje kan takle at nån med anna hudfarge også faktisk har rett tell å sette på bussn. Men nok om det..

E det nåkka eg syns e rart med Nordreisa, så e det at dem ikkje har asylmottak.
Eg skjønne koførr folk reagere sånn som dem gjør, i nån tilfella, men koførr skal dem være blant de få kommunan som IKKJE har asylmottak i Troms? Ka e det egentlig med Nordreisa som e så spesielt?
Eg trur Nordreisa hadde hadd gått av å få et asylmottak hit. Koførr? Førrdi det hjelpe faktisk på fremmedfryktn.
Nordreisa e en FRPkommune, og det e tydelig at fremmedfryktn stor stært her oppe.
Koførr skal ikkje dennan kommunen hjelpe dem som har det tongt? Koførr e det sånn at nån bære ikkje hjelpe av prinsipp?
Det e mange spørsmål som surre rundt i mett tankefulle hode. Hadde eg vært ordførar i Nordreisa, så hadde eg ønska dem hjertelig velkommen. Her har vi jobba, her trengs det folk. Det har faktisk vist seg at i småe lokalsamfunn, så har det trengtes asylmottak, mykkje førr arbeidskraft, og mykkje førr å holde bygda oppe. Eg trur jo at her holdes det oppe, og vel så det, men eg syns det hadde vært så fint vess samfunnet hadde vært meir fargerikt.

Ja tell et fargerikt fellesskap, hjelp dem vi kan hjelpe, og ikkje minst; aksepter alle sånn som dem e!
black and white

1 kommentar
    1. Hvorfor tror du det dreier seg om frykt? Når jeg sier at jeg ikke har noe med utlendinger å gjøre og jeg avskyr dem, så dukker bestandig ordet `fremmedfrykt` opp. De sier jeg er redd. Jeg er ikke redd, langt derifra. Jeg er drittlei. Drittlei kravstore frekke snyltende utlendinger. De har vært i mitt land lenge nå og de har ikke gjort noe annet enn å lage problemer. Og vi lærer jo faktisk ungenen våre å ikke stole på fremmede. Fordi vi kan ikke stole på fremmede mennesker, verden er et forferdelig sted og det kryr av mordere og pedofile svin og voldteksmenn og all annen faanskap. Vi kan ikke stole på folk, vi må først se om vi kan stole på dem. Så vær så snill og kutt ut frykt-propagandaen. Nordmenn er ikke redde, vi er bare smarte nok til å kjenne igjen møkk når vi ser det.

      Og jeg sier nei til et fargerikt fellesskap. Et rungende NEI!. Norge har vært verdens hviteste og mest homogene land i 1000 år. Derfor har Norge hatt så stor suksess. Det er grunnen til at Norge var et paradis for kort tid siden. Nå har vi allerede sluppet inn hele jævla verden og Norge har kun blitt verre. Det er 10 ganger verre nå enn det var for bare 40 år siden. Så nei til multikultur, nei til fargerikt fellesskap, ja til Norge og ja til Nordmenn. Dette er faktisk vårt land. Man skulle ikke tro det når man ser seg rundt, men Norge tilhører fortsatt oss Nordmenn. Alle har sitt eget land og dette landet er vårt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg