Tenk vess kongefamilien kunne hjolpe folk LITT meir

Det e mange som påstår at kongefamilien e akkorat som meg og deg, men eg syns ikkje dem e det.
Dem har så sjukt mykkje penga, dem får så sjukt mykkje betalt, og vi behandle dem som om dem e så sjukt mykkje bedre enn oss, og enda så klare dem ikkje å få fingern ut og leve som vanlige folk.

Tenk vess dem kunne kjørt en VANLIG bil en dag. En bil som ikkje e den nyaste mercedesen fra 2009, men en vanlig bil sånn som mine og dine førreldra har. Tenk vess dem kunne kjøpt klea på H&M og Vero Moda sånn som vi vanlige folk gjør, i stedn førr å bruke sånn..hundrevis av tusen på kjola som akkorat e litt bedre enn alle andre sine.
Enn vess dem hadde kunne bodd i vanlige hus, UTEN 29 soverom, 35 bad og 40 stue.
Tenk korr mykkje dem hadde spart på det.

E det nån av dåkker som veit korr mykkje penga man får førr å være i kongefamilien idag? Ikkje veit eg det eksakte tallet, men eg e sekker på at dem kunne brukt mykkje mindre penga på seg sjøll, og mykkje meir på andre. Det e faktisk mange fattige i verdn, som hadde hadd så sinnsykt godt av å ha det litt bra. Det e så sjukt mange familia der ute som jobbe ræva av seg førr så og sei ingen penga. Tenk vess kongefamilien, i stedn førr å fare tell dem å "se" korsn dem har det (og reklamere førr Norge), kunne ha jedd dem et hus å bo i, en jobb og gå tell og en skole førr ongan?
Tenk korr sinnsykt bra det hadde vært vess kongefamilien kunne gjort nåkka førr andre folk, sånn at folk kan se at dem gjør nåkka med verden.
Det hadde vært en sensasjon om vårres kongefamilie kunne tadd i et tak og verkeli vist verden førr en bra gjeng dem egentlig e, istedn førr å komme med store ord og fare rundt å stryke på onga i Afrika. Den ideen e skikkeli bra, og det hadde verkeli vært å "sette Norge på kartet". Om dem kunne gjort nåkka førr nån andre på en heilt anna måte enn dem gjør idag..
Hadde eg vært konge eller dronning, så skulle eg skilt meg litt utifra de andre kongefamilian rundt om i verdn. Eg hadde blidd å gjort så mange brae ting førr andre folk i stedn førr å bære gå rundt å være så mykkje finar og bedre enn alle andre.

No offence, kongefamilien, men dåkker kunne gjort ting så mykkje meir utradisjonellt og mykkje bedre enn det dåkker gjør idag. Treng dåkker verkeli så mange hus og seilbåta? Kan dåkker ikkje je dem fra dåkker, sånn at folk som førrtjæne det kunne ha hadd det litt godt?

kongefamilien
Ring meg vess dåkker treng fleire gode idea!

Tenk miljø, tenk framtid, tenk på alle de verdensprobleman vi har! Dåkker kan gå fram som gode eksempla og gjøre nye ting. TENKE NYTT.
Det e faktisk folk som ser opp tell dåkker

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg