Kjære Troms Fylkeskommune

Først, så skal eg be dåkker om å være meir bestemt. Først skal vi ha Geogebra, så skal vi ha Mathcad, så skal vi ha TInspire og no skal vi bruke Excel.
Åsså skulle vi først bruke FirstClass (som eg personlig syns va et veldig bra program) og Skolearena. Så skulle vi plutselig bære bruke Fronter. Å no skal vi har Fronter og Skolearena?
Alt e så midlertidig med pc-ordninga. Åsså e det Browsecontroll. Som ikkje funke. Lærarn skrur PCen av og på som han vil (med et program som styre pcen vårres), å det innebær at den ikkje funke så bra. Det e ikkje bra at PCen får blåskjerm 6 gång i løpet av 1 time, så eg syns heller dåkker bære kan fjerne PCordninga.
Dessuten veit dåkker at vi e smartar enn dåkker, så alle kan lure seg bort fra bbclient og brows, førdi vi utsmarte dåkker med ny datateknologi.
Så vær så snill, dåkker: Vær meir bestemt, ikkje tull (førr det e faktisk vanskeli å lære seg ALT dåkker kaste på oss som prøveordninga). Å vær så snill å fjern PCordninga. Vi bruke den jo nestn ikkje tell skolearbeid. Åsså e PCean så lite bra at når vi førstac gjør nåkka skolerelatert, så skrur den seg av og alt bli sletta. Det e så lite artig førr oss. Å ikkje motiveranes i det heile tatt.

2 kommentarer
    1. ALTSÅ.
      Vi e først ut, ergo må vi tåle å være forsøkskanina
      Vi får ett arbeidsredskap som lette hverdagen tell tusenvis av eleva, heilt gratis.
      Vi e kje smartar enn ITfolk, vi e bare snar med å lære oss å unngå sperringen dem lage. Det e kun ett fåtall som faktisk e så smart at dem klare å finne løysninge på korsen alle elevan skal klare å unngå sperringe.
      Browsecontrol fungere. Problemet e kunnskapen hos brukeran, altså læreran.
      Eg kan være enig med deg i en ting. Troms fylke har vorre alt for lite bestemt, men dem har og valgt å lytte tell råd om bedre program. Fronter e bedre enn firstclass. Mathcad og T-inspire e genialt førr dem som regne avansert matte. Excel e flott førr økonomi. Geogebra e førr koordinata. helst sku vi ha hadd alt i ett program, men vi kan da ikkje kreve alt? Du treng både hammar, sag og vater førr å bygge ett hus.
      At ungdommen ikkje velge å utnytte det arbeidsredskape de har fådd, e ei utfordring framførr ett problem. At lærera ikkje kan bruke datamaskina, e det store probleme.
      Ikkje minst, så e pc-ordninga sosialt utjevnanes

    2. Ikke minst så e PC’en et bra redskap for oppslagsverk da man jobbe med prosjekter. På en spredd skole som Bardufoss med mange forskjellige bygg e det jo genialt med tanke på at biblioteket ligg på hovedbygget. PC og internett skape faktisk mer effektivitet i arbeidet, mene no hvertfall æi. Når det kommer til det problemet at vi bruke så mange forskjellige programmer bare i et fag, sånn som matte, så e æi enig e det du sir at det kan bli for mye for oss elever å forholde oss til. Løsninga e jo at vi må lære å kunne vite katti vi skal bruke kordan program. Ser man på den positive sida så gir dem oss bare alternativer vi kan velge å vrake i sjøl kordan i ønske å bruke. Sånn sett så gjør dem jo bare jobben sin, men da må jo læreran også vite kordan man bruke alle de her programman som han Jonas sir.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg