Koførr e VI i regjering med DEM??

Men ka e egentlig alternativet?

I Norge i dag så e det ei flerpartisregjering med SV, AP og SP som sett i spiss. Eg har mange gånga lurt på koførr det e akkurat sånn. Sjøll, så har eg før tenkt at det e bedre å være i regjering enn å være ute av regjering. Eg har hadd respekt førr AP og førr SP, men må innrømme at den respekta har minska voldsomt etter vi har sotte med dem i over 1 periode no. Dem gruse oss så jævlig med alle sine direktiva og miljøsvik. Det e så utrulig trist. Korr lenge skal Kristin Halvorsen finne seg i å bli overkjørt i ei regjering som det der?

Eg e glad i Kristin. Å eg har mykkje respekt førr ho. Men eg like ikkje det eg ser i dag. Eg e så sykt glad førr at ho ikkje e finansminister no. Va så trasig at folk bynte å je ho skylda førr finanskrisa, som vi alle veit e ei krisa skapt av kapitalismen.
Men det e mange tanka eg har hadd anng regjeringa. Koførr e det sånn at vi e i regjering med folk som nesten meine totalt det motsatte av det vi gjør? Greit nok at det e tusen gånga bedre å samarbeide med SP og AP enn det hadde vært å samarbeida med H og FRP. Men førr det første, koførr AP? E det førdi dem e så stor. Alle veit at AP treng SV i regjering, og vi e ganske avhenging av dem og førr å få være med i regjeringa. Men AP. Som kalle seg førr et arbeiderparti, men som alle veit e et høyrevridd sosialdemokratisk parti. Fingran tell Stoltenberg går lengre og lengre mot høyre. Og etter Oljesaka der dem feiga ut, burde vi alle skjønne at dem e nån feiginga. Skjønne fortsatt ikkje korsn så mange av det norske folk kan stemme på det der, eg blir rett og slett kjempe sjokkert over det.
Åsså e det SP. Koførr e vi, som et parti som e heilt tell venstre, i samarbeid med SP som tydelig e et parti som e i såkalt "sentrum"? Korsn e det mulig egentlig? Mange folk eg har møtt som ikkje bor i Norge sett seg et stort spørsmåltegn tell akkurat det. Eg syns det e rett og slett merkelig. Vi har ikkje mange ting tell felles, egentlig.
Å etter den tida her, så har vi fådd sedd korsn SP e. Liv-Signe som gjør ALT Jens Stoltenberg ber ho om uten å nøle engång. Å eg e så sinnsykt spent på ka dem kommer tell å få tell i dennan perioden. Førr som vi huske så gikk dem hardt ut i media (iallefall i Troms) om alt dem skulle fikse. Der blei det lovd både bedre skole, storsatsing på veia i Troms og jernbane tell Tromsø. Btw, koførr bære tell Tromsø? Dåkker må ikkje glømme distriktan, dåkker som e et distriktsparti 🙂

Anyways, så e poenget mett at eg ikkje skjønne regjeringa som den e idag. E det ikkje bedre å være i opposisjon? Det e det nok ikkje. Vi har jo faktisk nåkka å sei, men vi har jo alt førr få mandat. Eg e førrnøyd med dem vi har, men skulle nok aller helst sedd at vi hadde hadd fleire. Å drømmen e jo at vi kan danne ei regjering med bære et parti. Men det e og blir en drøm, såppass realistisk e eg.
Eg e bære lei av å se ka som skjer på toppen no. Eg e lei meg pga det med Afghanistan. Eg e lei meg førr alt førr lite satsing på miljø. Åsså e eg lei meg førr at selvmord fortsatt e den største dødsårsaken i Norge blant ungdom under 25.

Men alt e vel bedre enn FRP? Sålenge vi klare å holde fingran demmes unna oljefondet, syns eg vi har gjort en bra jobb!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg