Vær så grei å ikkje la FRP komme tell makta en gång tell.

Førr den feiln har dåkker gjort ett par gånga førr mykkje no, Nordreisa kommune.
Å det her e åsså et blogginnlegg tell alle landets kommuna. Ennten om du like FRP sin politikk, eller ikkje. Førr all del ikkje la dem komme tell makta.
Et eksempel på korr dårlig det kan gå e Nordreisa Kommune. Eg veit ikkje egentlig heilt korr eg skal bynne hænn. Eg bor der no, av en eller anna syk grunn. Lite vesste eg om korr mykkje som egentlig skjer der. På dagsorden no førr tida e det at FRP har fræmma et forslag om å legge ned 3 barne-og ungdomskola i kommunen, med småendringe innimella. Grunn tell at dem gjør det e at dem skal spare penga. Greit nok det med pengan, men ka spare dåkker egentlig på det? Jo, førr hør her. SV har tellogmed lagt fram et alternativt økonomibudsjett som skal spare inn de pengan som e nødvendig å spare, men det har ikkje frp-ordførarn løst å se på engång.
Ka som egentlig skjer om dem legg ned skolan? Lærera møste jobben sin. Bygninge blir ståanes tom. Unga må pendle opptell 1,5 time om dagen førr å komme seg tell og fra skolen. Ikkje bære e veien lang, men den e åsså farlig. Kæm har egentlig løst å sende ongan sine over reisafjellet kvær mårra, når oddsen førr at det skjer ei ulykka der om vintern e 1/5 stor? Ikkje eg. Å ikkje nok med den farlige veien, det e åsså småe samfunn som så og sei kommer tell å gå under. Som f.eks oksfjord. Der familia allereia har meldt frafløtting. Førr kæm som egentlig vil etablere seg en plass der ungan ikkje kan gå på skole?

Åsså e det jo det der heile greiern med korr mykkje penga kommun må bruke førr å bygge en ny stor-skole på Storslett. Eg vil ikkje gå inn på det engång, men de pengan som FRP snakke om at dem blir å spare kommer ingen i kommunen tell å se nåkka tell før mange år framover.

Åsså e det det der med eiendomsskatt. Eg e stolt over å betale skatt, å eg kunne ikkje vært meir førrnøyd med at Nordreisa Kommune no endelig må betale eiendomsskatt sånn som andre kommuna gjør. Problemet e bære at FRP kvært einaste år går på valg førr å være imot skatta. "Vi e imot eiendomsskatten, førr det e bære en ny skatt sosialistan har sotte seg ned å bestemt at vi skal betale". Så koførr i alle daga driv dåkker å ordne eiendomsskatt i de kommunan dåkker styre i? LOL, der har du svaret på politikerløgna. Det e dåkker som gjør at folk hate politikera, førdi dem lyg. Aff, det e så flaut..

Åsså har vi det med integrering av innvandrera. Korsn har det seg at Nordreisa kommune e en av de få kommunan som IKKJE har asylmottak? Koffør skal ikkje dåkker ta i ett tak å hjelpe folk som treng det? Eg syns det e på tide at dåkker åsså tar en del av ansvaret, og gjør nåkka førr andre.

Åsså vil eg jo bære sei at det e ganske sterkt førr meg å leve i en kommune der svømmebassenget bære e åpent i få måna om gången, og der kulturtilbudet e så elendig at man ikkje veit korr man skal gjøre av seg.
Å joda, Ordførarn har jo faktisk sagt at han e skikkeli positiv (fahken-dæhken så positiv) tell å få kulturhus tell Nordreisa. Han har tellogmed søkt midla førr å få det! Det e jo knaillbra, eg kunne ikkje vært meir stolt! En FRPar som bryr seg om kultur! Men korsn skal kommun ha råd tell å holde i gang et kulturhus når dem ikkje engång har råd tell å bevare barneskolan i kommunen? Eller svømmebassenget? Eller arbeideran? La meg ikkje gå inn på sykefraværet i Nordreisa kommune no, den skal dåkker få servert i fanget en anna dag B-) God lørdag!

1 kommentar
    1. Huff, jeg blir ikke sjokkert over aa lese dette. Men jeg skal holde mine negative meninger om FRP for meg selv, men dette hjalp i hvert fall ikke paa aa endre mitt syn paa dem. Det er haareisende og sjokkerende at folk kan stoette dem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg