I det kalde nord

Litt oppdateringe fra Øst i Øst-Norge. Utruli nok, så trudde eg at Kirkenes va veldig nord, men ikkje øst. Førr når eg tenke øst, så tenke eg jo Østlandet. Snakke vi at eg ska lære meg litt meir Finnmark-Geografi? Ja, det trur eg at eg skal. Eg e iallefall i Kirkenes no, med Hesseng. E veldig fint her 🙂 Har hadd det knaillartig de siste dagan. Uka har jo gådd så fort, og n e det jo snart påske!
På Onsdagen hadde vi en god sosialistisk dag. Først va det skolebesøk både på Ungdomskolen og videregående i Nordreisa, så hadde vi en koselig middag heime hos meg og Øivind. Så va det åpent møte på skoln og deretter en knaillbra aksjon mot skolenedleggelsan og Frp sin måte å drive kommun på, i forkant av kommunestyremøte som va på Torsdag. Nok en gång blei skolan vedtatt nedlagt, men vi gjor oss bemerka og skal ikkje gi oss enda 🙂 Man kan jo ikkje finne seg i ka som helst. Link tell saken på framtid i nord: http://www.framtidinord.no/Billedserier/article345001.ece
Så sånn e det. Så bar det tell Tromsø med han Stian på skolebesøk tell Kongsbakken vgs og lokallagsmøte. Så blei det kos med pizza og innledning og rett tell flyplassn i Tromsø. Så tok vi et litelitelitefly med Widerøe som egentlig va heilt førrferdelig. De småflyan e ikkje nåkka særlig og eg va liiiivredd. Sånn e det når man flyg fra Tromsø tell Sørkjosen, man kommer i lufta og stortsett tenke at vess eg kommer ned fra lufta i live, så skal eg være evig takknemmelig.

Anyways, så e det knaillbra her. Folk e så koselig. Vi bodde på Wessel Hotell (Åjada. Etterkalt etter HO og han Wessel. The one liksom.) Eg e sinnsykt fasinert av Ellisif Wessel og hennes historia. Eg har sedd huset hennes, vært i gata hennes og i mårra blir det mest sannsynlig internasjonalen på grava hennes. Fantastisk.
Btw, Murmansk e rett her! 1 time unna. Knaillbra!
Konferansen e fin. Lite folk, men brae folk. Sosialismen e så bra 🙂 No diskutere vi korsn et sosialistisk samfunn blir seanes ut, og det e gode tanka rundt det. Perfeksjonisme om det e nåkka som heite det. 🙂
God helg og god påske! Gler meg tell Finnsnestur!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg