You wake up late for school man you don’t want to go.

Så ka skjer. Skolen e bynt og på mandag e det økte. 40 økte fram tell eksamen. FINT. 4 tima norsk kvær dag stortsett.
Anyways, eg skal ikkje bringe min negative holdning tell nån av dåkker, det skal eg ikkje gjøre:)
Førr no e vi i April. Det vil sei at vi så og sei bære har en måned med skole igjen. Å det e jo gode nyheite! Eg gler meg massemasse, og kjæm såvidt over at eg e ferdig her.
Det hjelpe på at mørketida e over og at ting dett litt på plass. Politikken e på TOPP og vel så det, og livet e fint. Har hadd ei fin påske. Koselig å møte vænna, familie og bære kosa meg. Stemninga har vært på topp og eg har fådd unnagjort en heil masse tenking.
Ellers, så e det no det vanlige. Mett ikkjeheilt a4-liv e likens som det va før eg for ifra Nordreisa. Einaste som e annerledes e at Øivind jobbe turnus og vi ikkje e heime samtidig osv. Men det går heilt greit, vi har ikkje ondt av å være litt ifra kværandre på kveldan og nættern og sånt.
Dagan fylle eg med skole, jobb, vænna og husarbeid. Førrdetom det har vært lite av det siste sia eg kom hit på tirsdag, så går det no unna. E jo hardt å være på topp heile tida, så det førrstår dåkker nok. Helgevasken blir tadd på fredagen, o hellige fredag. Tell då får det no bære være.
Igår fikk eg ei bok som heite PAN av Knut Hamsun med en klar beskjed: Dennan skal du ha læst tell imårra.
BAH, sa no bære eg. Førr det første så va Knut Hamsun en idiot av en landsførræder, og eg går inn førr full boikott. E vel kanskje ikkje sånn man får 6 i norsk, men det får bære være. Når eg no e inne på Knut Hamsun, så lure eg litt på ka det e førrat vi hylle han på den måten vi gjør? Heilt ærlig, så skjønne eg det ikkje. Syns ikkje det han skriv e så veldig bra egentlig. Som førr eksempel Pan, den e jo rett og slett elendig. Og språket e jo så latterlig vanskelig at eg skjønne ikkje koførr vi skal bruke tid og energi på å lese den?
Å når han heilt klart va bestevenn med Hitler, så blir eg litt frustrert. Kan vi ikkje finne nån andre å hylle? Trur eg blir å blogge om det en gång snart. E så mange ord og følelsa i spæll B-)

Håpe alle dåkker e førrnøyd med påska og at det va minst like hardt førr dåkker å bynne på skolen igjen:p


Påskestemning!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg