Eg veit at veien lede dit eg aller helst vil gå

No e det helg. Å det e kjæmpegodt! Første uke med øktplan e overstådd, så no e det bære 4 uke igjen. Det høres så utrulig deilig ut. 4 uke, så blir vi permittert. 4 uke!!:) Dåkker førrstår sekkert at eg e litt skolelei no, men det e bære førdi vi har hadd 12 tima norsk den siste uka og eg gler meg bære sånn tell neste uka! Førr då har vi bære 8 tima!!
Uansett, så har eg det ganske greit. Sett å tenke litt på korsn eg skal komme meg tell Oslo neste helg. Foreløbig ser det ut førr at det blir litt hurtigruta, så litt buss, så litt tog. Eg førr min del håpe at aska skal roe seg litt no, sånn at vi kan ta fly. Men det ser mørkt ut.
Eg gler meg uansett tell Landsstyremøte, førdi eg veit at det blir det viktigste landsstyremøte eg har vært på. Det e næmmli det siste møte vi skal ha før selve Landsmøte. Å det blir garantert spennanes og fylt med gode politiske diskusjona. Gler meg vilt!
Uansett, så blir det sekkert bra:) Akkurat no sett eg å ser på South Park. Det e ganske tragisk egentlig. Har førr det meste tilbringt helga mi rolig og stilt med læsing, pugging og skikkelig jobbing med sosiologiprosjektet. Veit at det blir skikkelig bra! Ska prøve å få toppkarakter tell standpunkten og håpe verkelig eg klare det! Må jo ha nåkka som kan holde gjennomsnittskarakteren min oppe!
Ka syns dåkker om den askesituasjonen egentlig? Eg lure på om den e litt oppblåst.. Eg tenke masse på dem som e på Island no, altså dem som bor der. Blir så lei meg når eg ser folk håne dem på facebook og e "sint" på dem førdi vulkan demmes e aktiv. Det e jo sånn at det egentlig ikkje e islenderan si feil at det e blidd sånn som det e blidd, men det virke det ikkje som at folk heilt førrstår. Eg syns synd i dem, heilt klart. E jo dem som e sterkast utsatt og det e dem konsekvensan går utover. Eg blir ikkje direkte lei meg førrat Norwegians møste et par flyrute eller at pendleran ikkje kommer seg fra A tell B. Eg syns egentlig det e sinnsykt kult. Flytrafikken går ned, nåkka som e sinnsykt miljøvennlig! Allereia de siste dagan har vi forurensa lufta betraktelig mindre enn vi brukte å gjøre. Og togan, bussan og båtan e stappfull og kjøre ekstra rute. Heia miljøet og heia kollektivtransport! Elske det:)
Det e den veien det må fortsette å gå. Syns det e bra at vi gjør oss mindre avhengig av fly, det treng vi appsolutt!
Ja, korsn vei lede det i livet? Eg har tadd et kjæmpevalg, kanskje et av de viktigste i livet mett hittell. Å føle faktisk at eg gjør det eg vil i livet. Det går den veien eg vil at det skal gå no. Lærlingeplass neste! Eg ska bære KNØ meg ferdig her i Nordreisa på allmennfaglig påbygging, sånn at livet faktisk kan bynne. Det e så deilig å tenke på at det snart e over. Blir så godt  være færdig med generell studiekompetanse!! Ska juble og feire i månedsvis! 🙂
Fortsatt goooood helg og godt liv!


1 down, 4 to go!

1 kommentar
    1. Heia Katrine! Har sletta mæ fra Facebook, så æ får jo ikke med mæ ka som skjer i SU lenger, omtrent:(
      Men har du seriøst bare fire uke igjen te sommerferie??!?!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg