Man skal jo ikkje blogge om sommaren?

Eller ska man det? Ettersom eg førrstår, så har man jo MYKKJE bedre ting å gjøre om sommaren enn akkurat å blogge. Men det må vel til 🙂


(Bulgaria 07)

Eg e akkurat kommen heim fra Sunny Beach i Bulgaria, det va verkelig en knailltur. Det blir nok aldri like bra som første gången når eg va der, men steike altså, dettan tok kaka. Vi hadde det så utrulig koselig, vi bære levde livet, møtte kjenninga, blei kjent med nye, tok karusælla som vi aldri hadde tort å tadd i Norge, spiste god mat og va ute i sola i timesvis! Det e akkurat sånn eg vil ha det. Det va veldig spontant, og derførr akkurat veldig billig. Passe meg perfekt!
Men dåkker som kjenne meg, dåkker veit at eg har det med å være litt uheldig! Eg skal ikkje klage, eg skal bære førrtælle førdi det e så sinnsykt artig. Bynte med at vi kom tell Gardemoen, å trur dåkker ikkje at verden e liten? 2 rossfjordinga hadde pinade hevve seg med samme turen, å det va knaill alltså! Uten Tord-Are og Hans-Ketil hadde aldri den turen blidd så artig som den va!
Så blei eg kjendigs på Gardemoen! Dem ropte navnet mett opp 3 gånga på høytaleran førdi passet mett går ut om 2 mnd, eller nåkka sånn. Men korsn skulle eg vette at dem ropte meg opp når eg va i Oslo å susa? Takk gud førrat det va en kjenning der som tok fatt i det! Så eg heiv meg med flytoget å susa tell politiet å skaffa meg et nødpass.
Etter det fant eg ut at eg ikkje orka å fare tellbake tell byen, så eg la meg ned på en benk på Gardemoen å bynte å lese i boka mi. Satte skoen fra meg rett neførr føttern mine, å en halvtime etterpå når eg sku gå å handle på taxfreen, så va pinade joggeskoen min stjælt! E det mulig? Jaaada, alt går an 😛

Dag 1 i Bulgaria: Tok tyrkisk bad, lå i sola, bada i svømmebassenget, leste bok og drakk pittelitt førr mykkje. Blei kjent med et dansk par, tok strikkhopping og en anna opp-ned karusell!
Dag 2: Hangover, ganske ille. SKal aldri drekke alkohol igjen! Spiste ris og sopp tell frokost, det kom i retur 2 min etterpå. Datt på bassengkanten og slo holl i leggan mine, sov resten av dagen. Leste ferdig bok nr1. Tok nattbad med Cecilie og Emrah.
Dag 3: Lå på beachen å sola meg masse. Fikk godt med farge og blei solbrent på skuldran! Kjørte vannscooter og spiste middag med de svenske hotellnaboan vårres. Møtte Hans-Ketil og Tord-Are i sentrum! Va på the Irish Pub! Blei kjent med ei god venninna av meg, Margarita! Aftershock med flamma va sentralt. Gikk aleina heim (!!!!) å måtte klakke høghælla skoen mine i hauet på en skummel fyr som følgte etter meg. Takk gud, feministisk sjølvforsvarskurs!
Dag 4: Ganske redd etter gårdagens nattdrama. Spiste vegetarfrokost og la meg på beachen igjen. Leste 200 side av bok nr2 og dro ut på Den Glade Viking og 1-leva baren. Kjøpte meg en strandhatt og tok en sånn 3D-simulator. Artiiig. Møtte guttan igjen, og svenskejenten Milda og Marie. flottinga!
Dag 5: Kinesisk mat tell frokost. Nammenamme. God vegetarmat der nere! Møtte Håvard Nylund og de artigkarran fra heimeifra som kom med nattflyet nedover! E altførr mange svenska der nede, så det va godt å snakke norsk igjen. Blei lurt av en taxisjåfør, men eg kasta 4 leva (20kr) på han og sprang inn på hotellet og la meg.
Dag 6: SOLE MEG. Har litt å ta igjen. Leste 150 side av sisteboka mi og kosa meg med bassenget. Blei solbrent idag igjen. Det svir å ha på seg BH. Men eg må jo ha det på førrdetom! Møtte guttan igjen, då blei det Corner, Velvet, 1-leva baren, The Irish Pub, Den glade Viking og Lazur!
Dag 7: Kom heim kl 11 på mårran. Sov lenge og jogga meg en tur langs beachen. Spiste middag på Steakhousen og pakka tingan mine. Drakk førr mange drinka på flyet og savna norsk fesk. Lurte på korr mange Leva flykaptein skulle ha førr å snu flyet å fare tellbake tell Sunny Beach…..

Bilda kjæm!

2 kommentarer
    1. Bra,bra,bra at du kosa deg!:D
      Det eg misunne deg mest for e at du har spist veggis mat i utlande 😛 Begynne å bli kraftig lei det “store” utvalge her 😛
      Anyway, see u soon.
      LOVE<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg