Vest eg hadde hadd meir tid

Eg banke på døra og slepp meg sjøll inn, ka tenke du då? Kan du huske meg fra eg va her i går? Vi i kvitt e jo så mange, men fortsatt førr få. Det e eg som skal få hjelpe deg idag, å det gjør meg så glad. Det e godt å komme på jobb, men trist å fare ifra. Idag har du løst å bli trilla en tur ut, skulle så ønske eg hadde tid tell det. Øyan dine vise meg at du ikkje har det så lett. Hadde det vært opp tell meg, så skulle eg ha sotte å prata med deg i timesvis om det som plage deg. Ka har du opplevd og ka e det du har sedd? Skulle ønske eg hadde meira tid tell deg. Meira tid tell dåkker alle sammen. Tid tell å bli ordentlig kjent med dåkker, tid tell å se dåkker nok. Tid tell å dekke de viktigste behovan dåkkers som dåkker ikkje klare å dekke sjøll. Det e så mange ting eg skulle gjort, vest eg bære hadde hadd tid. Ansiktet dett stråle smerte, korr e det du har ondt hænne? Under stell, så såg eg at du va blidd sår bak. Har du blidd ligganes så masse i det siste? Hadde vi vært fleire på jobb, så skulle du sloppen å være sengeligganes den dagen. Og alle andre daga. Det ekkje nåkka verdig i det. Håret dett e ikkje reint, e det lenge sia du har fådd dusja deg? Sku ønske eg hadde meira tid, då sku du ha fådd dusja kvær dag, sånn som eg gjør. Eg sku ha brukt tida mi tell å massere den onde ryggen din som eg veit har arbeid hardt. Bært fram onga og vært i fjøsen. Sku ønske eg hadde tid tell å smøre inn de tørre fotan dine idag, men eg må ta opp de andre først. Hadde eg hadd tid, så sku eg ha sminka deg så fint. Du va så glad i å pynte deg, det har eg sedd på bildan dine. Når eg går heim fra jobb, så tenke eg over ka eg har gjort. Eg glømte å kleppe neglan dine idag, enda eg såg at eg skulle gjort det. Det e så tungt å gå heim med den tanken.

 Hadde det vært meira tid og meir kapasitet i helseomsorgen idag, så skulle alle fådd en verdig alderdom.

7 kommentarer
    1. Fint skrevet Katrine!
      Dette var grunnen til at jeg bare jobbet i omsorgen en sommer, og ikke mer – følte aldri at jeg strakk til. Heldigvis har vi modige unge damer og menn som deg som kan ta på seg den psysiske påkjenningen det er å jobbe effektivt med mennesker! <3

    2. Gud så fint skreven, Katrine! Eg blei skikkelig stolt inni meg no!
      Hadde bare fleire vært som deg hadde nok verden vært et mye bedre sted.
      …Men det fikse du jo uansett når du blir statsminister ;P
      Love u <3
      -Brødet

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg