Lev meir og tenk mindre!

Eg har bestandig tenkt at starten på et nytt år e veldig spesielt. Det føles som om man får en ny start i livet, og en ny giv tell å gjøre nåkka nytt og ikkje minst kvitte seg med nåkka gammelt. I fjor hadde eg en del nyttårsforsett som eg vil meddele tell dåkker alle at eg har klart! Hæmmeligheitan med å ha gode nyttårsforsett e at dem e oppnåelig. Eller så e det nesten ikkje vits, førr det e ingen menneska i verden som e glad i å mislykkes. I fjor så dem sånn her ut

1. Jobbe førr fred på jord.
2. Være samfunnsengasjert.
3. Drekke mykkje vin og læse gode bøker.
4. Være masse lamme familie, vænna og kjærest.
5. Fløtte tell Finnsnes.
6. Ta lappen.
7. Ta lærlingetida.
8. Hjelpe gamle dame over veien.

Eg har jobba førr fred på jord og vært samfunnsengasjert. Det e litt sånn eg e, men eg føle jo selvfølgeli at eg ikkje har gjort nok, førr det e ikkje blidd fred. Så eg har tenkt å føre det videre tell dettan året òg. Eg har drokke vin og har faktisk aldri lest så mange bøker som eg gjor i 2010. Eg har vært med familien, fådd mange fleire vænna og tadd opp kontakt med gamle. Kjæresten har eg åsså vært masse ilammi, men det va mest første halvåret. Vi e ikkje kjæresta lenger no, så det kan jo være at den nr 4 bære såvidt e gjennomført da.. Eg har fløtta tell Finnsnes, tadd lappen og fådd lærlingeplass som eg e godt i gang med å gjennomføre! Og ikkje minst, så har eg hjolpe gamle dame over veien opp tell fleire gånga. Så eg e veldig førrnøyd!

I år blir det sånn her:

1. Fortsette å jobbe førr en bedre verden.
2. Bli meir aktiv i SV og gjennomføre tidenes valgkamp. Målet skal alltid være å få en person til i kommunestyre i Lenvik, men aller helst fleire.
3. Drekk mindre vin, og les heller bøker om medisin, sykepleie og helsefag enn vanlige dramafylte novella!
4. Gjør meir lekse, klag mindre og øk i lønn!
5. Reis tell et varmt land.
6. Fløtt heimefra og kjøp bil!
7. Lev meir og tenk mindre!

Syns ikkje dettan e uoverkommelig, så eg ska bære gunne på og kose meg! Godt nyttår alle sammen 🙂

Her e eg og mine fine jente på nyttårsaften!! Lone, Marri, Kath og Frei! alltid <3

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg