Den drømmen igjen…

Har dåkker nån gånga drømt mykkje av det samme i lang tid? Sånn.. vess det e nåkka dåkker går å tenke på, som kjæm igjen når dåkker søv, og når dåkker våkne igjen så huske dåkker at dåkker har drømt det samme igjen?
Eg bruke å drømme. Mykkje. Mykkje om ting som har med politikk å gjøre. Førr eksempel, så bruke eg å drømme om et liv i Palestina.. Eller om framtida, liksom. Stortinget, regjeringa, store demonstrasjona på Karl Johan. Nångånga har eg mareritt, f.eks om korsn det hadde vært å levd i Norge med FRP i regjering, eller sånne ting. Men i det siste så har eg drømt mykkje om korsn det blir vest det blir oljeboring utaførr Lofoten, Vesterålen og Senja.. eg drømme at eg skrik førdi dem sei på TV at det e blidd bestemt at dem skal bynne å borre, og eg drømme at eg e sint førdi vi ikkje har fådd gjort nok. Åsså drømme eg om planlegginga og veien vidre. ka no? Ka skal vi gjøre når dem har bestemt seg førr å åpne feltan? Å det e ei god innstilling. Ikkje skyte seg sjøll, men bære: Ka no? Ka e plan B, ka meir kan vi gjøre? Plan e å ta på seg tørrdrakta og hive seg ut i havet, å demonstrere i selve feltan då.. En heil gjeng som legg seg utti dær, og har menneskelig demonstrasjon utaførr LoVeSe, det trur eg kan bli knaillbra! Å det e det drømmen går ut på då. at vi e dær ute, og bære vente på at dem skal bynne.
Å eg trur det ligg nåkka i det. Eg vil ikkje ha oljeboring der ute, omså eg må legge meg langs norgeskysten og demonstrere! Eg blir ikkje å je meg! Ikkje idag, ikkje imårra, ikkje aldri!

Sånn her ser det ut i drømmen min, eg e ho røde der!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg