Nån gler seg tell helg og leve livet, mens andre kjæmpe førr livet i Japan

Det e sånne kontrasta som bære.. treff deg mett i hjertet. Eg e egentlig ei av de glaaste eg kjenne idag, eg vil bære feire! Feire livet, feire at det ikkje blir konsekvensutredning i feltan utaførr Lofoten, Vesterålen og Senja, feire lønningsdag, feire vinterfestuka på Finnsnes! Det e så ofte eg tar meg i å tenke kor bra eg har det, kor heldig eg e. Så bære knuses det når eg veit at det e så mange i verden som ikkje har det bra! Folk e fattig, folk blir misbrukt, menneska kjæmpe mot flodbølga og naturkatastrofa, nån mislykkes på skolen, nån får ikkje engång muligheita tell å gå på skole. Det e så urettferdig. Kanskje syns eg det e litt vel kjipt å være lærling og tjene dritdårlig, men eg tjene jo nåkka. Kanskje eg syns det e sinnsykt bittert at eg e nødd å holde meg heime førdi eg e syk, men eg har jo en heim.
Eg glømme aldri den dagen når eg innså korr urettferdig verden egentlig e. Å enda tar eg meg sjøll i å sei at alt skjer førr en grunn. Det e ei meining med alt. Men e det det? Ka e egentlig meininga med at en tsunami skal drepe fleire tusenvis av menneska? E det jorda som sei at nok e nok?

Dagens sang: Foo Fighters – best of you

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg