Bedre seint enn aldri!

No e det eviglenge sia eg har blogga. Å det e ikkje uvanlig at lange blogginnlegg starte på den her måten, men eg love å aldri gjøre det igjen!
Det e MYKKJE som har skjedd sia sist. Eg e endelig kommen meg ut av landsmøterusen, og livet e bynt å komme tellbake tell det normale igjen. Det e godt, men eg skulle gjerne hadd den helga tellbake igjen 🙂 Kanskje den beste helga i mett liv på mange måta. Førr tida e det politikken som står i hodet mett. Ikkje uvanlig å høre meg sei det, men vi har jobba mykkje førr å få valgprogrammet tell årets valg tell å bli det beste og sprekaste Lenvik SV har hadd noensinne, og det syns eg vi har klart. Eg gler meg tell valgkampen starte, og eg bruke stortsett kvær einaste dag tell å ladde opp tell det. Eg har tenkt å je alt uansett, å ser bære på det som en bonus vest eg ende opp i kommunestyre. Da regne eg med at det blir nån fleire år på Finnsnes enn eg hadde tenkt i utgangspunktet. Vest eg ikkje kjæm inn, tenke eg å bære peise på med resten av livet. Alt skjer førr en grunn her i livet, og sånn som eg ser det, så e store dela av framtidsvalgan mine prega av politikk. Å det like eg.
Ellers så e eg fløtta tell storbyen no! Å eg meine ikkje Tromsø, meir som Finnsnes sentrum. Mett i smørøyet om du vil, nærmar esso kjæm eg ikkje med mindre eg fløtte inn hos han Vangen, men det blir neppe å skje med det første xD Det e deilig å bo sentralt, det e nærmar jobb, nærmar der ting skjer og nærmar friheit. Sånn som livet e no, trives eg med det.
Lærlingetida går som det suse. Eg har økt i lønn, bynt på en ny arbeidsplass og får lærlingebesøk førskommende torsdag. Eg trives på nyjobben, veldig godt. At eg får være der på dennan tida av året e en drøm, det e godt vær, god stemning og trivelige folk å jobbe lamme. Kan ikkje be om nåkka anna då, førr arbeidsmiljø e nr1 alltid. 🙂
I Påska som va hadde vi besøk av ho tante og dem fra Oslo, det va godt å se dem igjen. Eg jobba stortsett bære, eg klare ikkje å slutte å jage etter ekstravakte på sykehjemmet, førr der trives eg megagodt. Å det e nåkka sånn eg kunne tenke meg å jobbe med når eg blir stor. Åsså e eg veldig nært å bli tante tell nr4, det e bære hærlig! Å på kjærligheitsfronten førr dem som lurte på det, så kunne det ikkje vært bedre. Lenge sia eg har hadd det så fint som eg har det no. Å dennan helga, as we speek, e det russetreffet i nordnorge på Finnsnes (den beste byen i nord) – det e verkelig nåkka å være stolt over. Gaten e full av russ (som åsså e full), og det e god stemning i midt-troms. Nok en gang kan eg være stolt over heimplassn min, det føles bra 🙂
Å 1.mai som va. Gratulere så masse med den! Skulle gjerne skrevve langt og lenge om korr bra den dagen va, og koførr vi feire den, men eg ser dettan innlegget e langt nok som det e. Men det kjæm, heilt førr sekkert. Langt fint tog, mange brae parola, Martin Henriksen, Ellen Øseth, kaka, flagg og kampsanga. Treng eg sei meir?

Når internett e i orden i nyleiliheita skal eg blogge meir, både om drømma, politikk, sommarn (BTW, tidens vårvær i nord førr tida!!) og alt! 🙂 NYT livet

K

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg