Askeaktuelt

No førr tida har det vært MYKKJE snakk om aska. Og seinast idag leste eg i lokalavisa om et koselig par nordfra som fant kjærliheita når dem va askefast i Oslo i fjor. Eg syns det e mange fordela, og seff mange ulempa med aska. Å personlig fikk eg mykkje ut av askesituasjon i fjor. Då fikk eg reise Norge på langs (iallefall ifra Nordreisa tell Oslo) og se det fine landet vårres på en heilt ny måte. Å når det har vært en ny askesky i år, så tenke eg mykkje tellbake tell den fine og ikkje minst dyre turen. Å alt det førr å dra på SUs landsstyremøte. Men det va bære hærlig. Ellers, så lure eg litt på ka det e som egentlig skjer med all den aska? Island (stakkars Island), som har vært igjønna nok tøffe tider, blir åsså synderan i dennan saken. Det e jokkje selve landet si feil at dem e ekstra utsatt førr akkurat dissan tilstandan som ramme så altførr mange. Å e det en sammenheng at det skjer på ca samme tida av året, og gjentar seg? E jokkje uvanlig med litt aktivitet i dissan vulkanan demmes, men kæm som veit ka som blir det neste? Det kan jo absolutt bli værre ting som skjer, og det kan jo gå meir og meir utover de som bor der. Eg e litt glad førrat eg bor akkurat her, men det kan jo være fordela og ulæmpa med de fleste plassan. Håpe alle på Island har det bra, å at dem går bedre tider i møte <3

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg