Om å stemple et parti

Når man e med i et politisk parti veit man at det e mange meininge rundt folk som e med i de førskjellige partian, og man får jo førskjellige stempel på veien. Veit ikkje korr mange gang eg har hørt at dem som e med i SV e radissa som røyke hasj og e veldig frisinna. Å seff veit eg at det ikkje stemme, men sånne rykta kjæm neppe opp av seg sjøll. Det e jo garantert folk i mett parti som har prøvd hasj og kanskje driv på med det tell vanlig, men det betyr jo langt ifra at alle gjør det. Det eg egentlig vil fram tell e at rykta ikkje kjæm tilfeldig. Det e ikkje tilfeldig at mange kanskje går rundt å tenke sånn om folk fra venstresida i politikken, akkurat på lik linje som det ikkje e tilfeldig at FRP har fådd på seg et stempel om å være lovbrytera. Nån gång kan det tenkes at det stemplet man får e førrtjænt. Eg syns ikkje nåkka om at folk tenke at eg e frisinna og e åpen førr hasjrøyking når det overhodet ikkje stemme. På samme måte som kanskje de aller fleste medlemman av FRP ikkje sett spesielt stor pris på å bli stempla som lovbrytera og seksuelt frustrerte folk. Men vi veit jo at det ikkje e uten grunn at det blir sånn. Folk i dagens samfunn e flink å stemple, å ofte kan man bli dømt feil. Men det e jo ikkje feil at FRP at har hadd 2 større sex-saka i år. Det stemme jo. Det stemme jo at en person har misbrukt mindreårige gutta og en person har kjøpt sex i Riga, å det går jo ikkje an å komme ifra.
Det e så grusomt å behandle andre menneska sånn, eg like det verkelig ikkje. Eg syns det e 10ganga meir alvorlig å kjøpe sex som det e å kjøre førr fort og i fylla, som fleire politikera e blidd tadd førr. Ikkje at eg skal gå inn på ka som e meir lov enn ikkje, førr det e jo ulovlig. Å det e jo derførr dem blir tadd og det blir såpass blåst opp i media som det har blidd.
Å e det ikkje bra typisk av FRP å skylde på media? Kvær gång de kriminelle handlingen demmes kommer fram, så dreg dem mediakortet. Det e så synd i oss, førr media e etter oss heile tida! “Det e kun vårres saka som blir så stor, aldri skjer det med SV, AP eller SP”! Det stemme førr det første ikkje, syns no nylig eg såg førstesideoppslag om SV som brøyt fartsgrensa med valgkampbussen sin. Å SP, med de gavan og det stabburet. Nei, veitduka, når man e offentlige persona så må man regne med å bli ekstra godt følgt med. Å det e heilt greit førr meg. Folk må få vette at man ikkje bære kan kjøpe nån andre persona sin kropp åsså e det greit. Skjer med å ikkje ta ansvar førr handlingen sine, voksne folk..

4 kommentarer
    1. Jeg skjønte ikke dette innlegget. Skulle eller skulle man ikke stemple? At 2 frp’ere er drittsekker gjør vel ikke resten til det? Eller? Kan jo tenkes at de som ikke sier noe om mediejakten (de fleste) skammer seg på sine partifellers vegne?

    2. litt forvirra her jeg også, du vil ikke at alle i SV skal bli stempla som frisinnede hasjisser? men du vil altså stemple hele FRP som sexforbrytere? hva ville du egentlig frem med? at vi ikke skal stemple alle i et parti eller skulle vi det? eller mener du vi skal dra alle i FRP under samme kam men ikke SV?
      men enig i mye! er man en offentlig person er man mere i søkelyset enn andre, og særlig om man er av de som bryter de lovene de faktisk selv har vært med å vedtatt! voksne folk….!

    3. Eg vil jo seff ikkje at nån skal bli stempla, bære understreke at det e det som skjer. Og at man må ta konsekvensan førr egne handlinge, især når man e kjent.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg