GLEDE

Igjen må eg starte et blogginnlegg med å sei at det e eviglenge sia sist eg blogga. Love at ikkje det ska gjenta seg!
Det e enormt mange ting som e skjedd sia i høst, å vest du ikkje vil vette ka, så kan du slutte å lese no.

Eg går no inn i mi siste uka i hjemmesykepleien. Der har eg vært i 6mnd, å det har vært utrulig fint. Va så heldig å få 2 flinke veiledera som eg blir å savne kjæmpemasse, førr ikkje å snakke om alle de flotte eldre eg har fådd æra av å hjelpe. Det som e så trist med å være lærling e at man må førrlate en arbeidsplass så ofte. Å det e liketrist kvær gång. Siste del av lærlingetida e valgfri, og eg har valgt meg telbake tel Naustveien. Der e det mye utvikling på gang, nye brukera, et par nye ansatte og et miljø eg veit at eg trives i. Å kanskje e det akkurat det eg treng no! Ska nevnes at det e motiveranes å vette at eg får gå over brua i all slags vær, tenke det veie litt opp førrat eg går glipp av mårraspinning de dagan eg har tirlivakte der borte. Som eg førresten e på kvær tirsdag og kvær torsdag, uten unntak sålangt!

Akkurat no e eg kommen heim fra seinvakt i hjemmesykepleien, har hadd siste arbeidshelga der. Men eg veit at eg kjæm telbake, så heimekjær som eg e!  Den siste uka har vært like hektisk som det siste halve året. Har hadd besøk av flotte søringa, jobba mykkje, vært på kommunestyremøte, trænt og jobba meir. Men eg glede meg over det. Tenk å få ha så mange ting å fylle livet sitt med! Tida går fort, og imellom mykkje ekstrajobbing, politikkarbeid og førr mange reisa tel Oslo så e det vanskelig å finne tid tel andre ting. Heldigvis har eg flotte vænna som forstår kor viktig politikken og jobben min e, så førrdetom eg veit at dem e lei av å bli nedprioritert så går det veldig fint. Eg og ho Marianne va faktisk akkurat å feira valentinsdagen i Harstad hos ho Frøydis, det e blidd en god tradisjon som eg akte å gå langt førr å bevare. Man skal ikkje være lei seg førr å være singel, man skal feire at man e det! Å sia eg nylig har vært igjønnom et mindre pent brudd, så va det ekstra hærlig 🙂

Det har tadd seg opp i politikken, å det føles bra! For tida sitt eg i feministisk manifest-komiteen, det innebær å skrive manifestet vi har om feministisk politikk tel landsmøte vi skal ha i Juni. Ska nevnes at eg heng litt etter deadline, men det går bra! Eg ska ta det igjen inatt og imårranatt!! Sitt fortsatt i Faglig Utvalg i SU, og stortrives med det. Å få jobbe med faglig politikk e verkelig nåkka eg kunne gjort oftar. Ser på det som en ære å få være med der, å med en faglig leder med mange gode kvaliteta og handlingskraft e det ikkje tvil om  komiteen e perfekt sammensatt. Blir spennanes å se korsn den blir seanes ut etter landsmøte i år! Å få være med i den komiteen har verkelig motivert meg. Både i politikken og ellers i livet. Som lærling må eg jo sei at hadde det ikkje vært førr de folkan og det arbeidet, så hadde eg kanskje ikkje klart det. Å være lærling har vært så utrulig tongt, men samtidig fint. At det sku bli så knapt med pænga, så mye arbeid og så mange utfordringe hadde eg aldri trudd! Holdte faktisk ei innledning om det på forrige utvalgsmøte som blei godt motatt! Dem motivere meg så, å eg takke veldig førr det! Then again, hadde det ikkje vært førrat eg e lærling, så hadde eg ikkje hadd de erfaringen eg har på det feltet, så eg takke Lenvik Kommune førr den muligheita. (Samtidig som eg veit at dem takke meg førr den utrulig brae jobben eg har gjort;)
Å når vi e inne på lokalfronten, så må det jo nesten nevnes at eg blir fast representant i kommunestyre fra 1juli! Fra før av e eg 1.vara, og ho som sitt som fastrep no skal gå av. Trist e det, men bra e det! Vi har godt av å få ned gjennomsnittsalderen og ei jenta med nye øya inn. Åsså e det en av mine større drømma som går i oppfyllelse, så førr min del e det veldig bra! Men det blir heilt garantert knalltøft. Å komme inn på en sånn måte e utfordranes nok. Ikkje bære blir eg yngst og aldri sotte der før, men eg blir heilt aleina. Det e vanskelig å vite kæm man skal stole på, så det gjeld å tenke krystallklart på alt. Fra førav e eg veldig strukturert og læs papiran ut og inn før møtan, men no må eg verkelig bry meg om kvær einaste sak. Eg ska jo faktisk snakke førr andre enn meg sjøll, men heldigvis har eg mange gode folk som hjelpe meg og et knallsterkt lokallag bak meg! Eg glede meg og grue meg samtidig, men tar det på strak arm! Takk tell alle som stemte på oss og på meg, uten dåkker hadde eg ikkje vært der eg e idag 🙂
Åsså va det SU-valget. Nytt sentralstyre skal settes. Eg skal ikkje sei så mykkje anna enn at vest eg kjæm inn så blir det fantastisk, å vest eg ikkje kjæm inn så e det like fantastisk! Uansett ka som skjer, så går det veldig fint. Eg har ikkje de høge førrventningen eg burde ha, men eg krysse fingran førr det. Det e ei meining med alt som skjer, og uansett kor eg ende opp så kjæm det eine med det andre. Enten fløtte eg tel Oslo og får jobbe med politikk på daglig basis (som e en av de aller største drømman eg har), eller så blir eg igjen hjemme å får jobbe som hjelpepleier og lokalpolitiker (som eg åsså har veldig løst å gjøre)!! Eg like begge valgan likegodt 🙂

Før jul va eg lammi Marri, Freia, Daniel, Glenn og Anton i London! Det va tidenes tur, å eg har sedd så mykkje fint! Kjøpte mange fine klea! Glømte et øyeblikk at eg va lærling, så eg føle at eg enda betale førr den turen. Men det va verkelig verd det. Hærlig by med hærlige folk, det gir virkelig glede. I jula jobba eg som vanlig, kanskje litt i overkant dennan jula. Mykkje dobbelvakte, litt trippelt, men alt i alt så har eg hadd det kjæmpefint med flotte folk!


Tantongan mine har det så fint, en har lært seg å gå, en har lært seg å snakke, ei har fådd tenner og en gutt e blidd så stor og fin at eg verkelig lure på kor tida e blidd av! Det e når man får sånne fine folk å leve førr at man merke kor dårlig tid man egentlig har.. Men eg høre at det handle om prioriteringe, og der kan eg verkelig ta meg inn.
Må jo bære lære meg å nyte tida eg har med dem, ingen veit ka mårradagen bringe! Men herregud, det e vanskelig enn det høres ut. E jo ingenting eg heller vil enn å være lammi de smågullan, men det e utrulig kor fort uken bære flyg avgårde. Tar det igjen på å være einaste tanta uten onga sjøll, kulaste tanta i verden og den einaste som blir å lære dem alt dem treng å vette om politikk! Det ska tidlig krøkes! B-)

Ska komme sterkar telbake med blogginga, kjenne eg fikk en ny giv over meg idag! Håpe alle får ei kjæmpefin uka, å følg meg på twitter! http://www.twitter.com/katrineboel 

 

2 kommentarer
    1. Koselig å lese hva du har holdt på med i det siste 🙂 Tror det hadde vært utrolig bra for organisasjonen å ha deg i sentralstyret!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg