Gjør kvær dag spesiell!

Idag e det skuddårsdag, 29.Februar! Personlig sku eg ønske den dagen ikkje va i år sånn at vi fikk lønning en dag tirliar, men eg kan ikkje alltid få det som eg vil. Sia dennan dagen kun e kvært 4.år seies det at man må gjøre den spesiell. Mange kvinne velge å fri tel kjærestan sine på den dagen her, men som feminist syns eg at det må være mulig å få fri til mann sin kvær dag i året!
Poenget mitt e egentlig at dennan dagen ikkje e meir spesiell enn nån andre daga i heile året, og at det e opp tel deg sjøll å gjøre den så spesiell som du kan og ønske. Idag har eg stådd opp tirli og vaska.. Ikkje nåkka du førrventa at eg sku gjøre førdi eg hate å gjøre det, men eg måtte verkelig. Skulle egentlig ha sotte å skrevet ferdig oppgavan mine, øvd på medisinlære, skrevet ferdig innledninga mi tel helga, sendt inn alt eg har på feministiskmanifestarbeidet, forbereda meg tel møte med valgkom, men eg måtte bære gjøre det som va viktig akkurat no. Å resultatet blei skinnanes! Reint på golvan, reint på badet, ryddig og fint på alle romman og ikkje minst reint sængtrekk på senga. Å det finns inga meir hærlig følelse enn akkurat den eg ska få føle på inatt; legge seg nydusja i reint sengtrekk. Det e så undervurdert, førr herregud det e deilig B-) Å det vare heile natta. Trur det e det som skille den følelsen fra nåkka anna vi syns e veldig godt, som derimot ikkje vare heilt tel du våkne dagen etterpå!

Må bære slenge med dagens bilde av helten min Audun Lysbakken.

Nån vil kanskje sei at likestillinga e gådd førr langt, men eg trur han blir å gjøre en glimranes jobb! B-)
Ha en fin dag!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg