Legalisering av narkotika

For første gang i historia e legalisering av narkotika vedtatt i et parti som e på stortinget. Lokallaget St.hanshaugen SV e de radikale folkan som e pro. Dettan e en diskusjon som har florert i SV sålenge eg har vært med, å eg e kjæmpeskeptisk tel dettan tiltaket. Personlig syns eg all narkotika må være forbudt, førr korsn skal vi ellers klare å bekjempe alle probleman som oppstår med rus? 
Eg har aldri prøvd drugs og e ganske sekker på at eg aldri skal gjøre det. Førrdetom arrgumenta som “Hasj e ikkje farligar enn alkohol” og “det e så naturlig” alltid oppstår, så e eg ikkje i tvil om at det e farlig. Mange av de som e psykisk syk i Norge idag har prøvd narkotika, og det i seg sjøl bør være  arrgument nok til å la vær. Bære det at drap blir begådd i narkorus bør jo være et tydlig tegn på at vi må jobbe imot.
Istedet førr å legalisere dop bør man jobbe meir offensivt førr å hjelpe folk å komme ut av de probleman dem har i forhold til rus. Det e idag lange køa førr å komme inn på avvenningsklinikka, og det  e her vi e nødd å starte.
Vi kan ikkje gjøre det meir vanlig og akseptert enn det allereia e, førr det skape bære meir bruk. Heilt garantert! Å eg vil ikkje at onga skal vækse opp i et samfunn der narkotika e greit. Førr ka slags beskjed sende vi egentlig ut da?  

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg