Landsmøte, politikk, palmesøndag, LIVET


Klar for dag1 av #SVLM


Hei igjen! Forrige helg var jeg på SVs landsmøte på Lillestrøm, det var en kjempeopplevelse! Skal nevnes at det var fjerde gangen på LM, men det er like stas hver gang man får mulighet til å dra 🙂 Ser på det som en ære å få være en av de utvalgte, det er overhode ikke en selvfølge! Iallefall ikke i år, jeg føler virkelig ikke jeg har gjort meg fortjent til en sånn plass. Sitter selvfølgelig i mitt hode og min dårlige samvittighet fordi jeg er et offer av flink-pike-syndromet. 


Jeg og sjefen!

Helga var fylt med politikk, hodet var fylt med store ord og kveldene var lange og sosiale. Det var utrolig godt å komme seg bort hjemmefra litt, av og til må man bort for å få litt påfyll!
Men det beste med å komme seg bort, er å komme hjem. Hjem til kjærlighet, omsorg og mange kyss! Jeg og Kay er enda kjempeforelska, nesten nyforelska, og jeg har aldri følt meg mer fjortis i et forhold enn jeg gjør nå. Før var det deilig å komme bort ifra de jeg var sammen med, men nå er det mye savn og fysisk smerte. Ikke for å klage, jeg vet jo hvor heldig jeg er! Tror denne type kjærlighet er spesiell og noe som ikke vokser på trær. Så uka har selvfølgelig vært fin og fokuset har vært på oss to. Jeg har jobba endel, men sia jeg har arbeidshelg nå, så har jeg hatt litt fri i ukedagene 🙂 Det har vært kjempefint! Vi har for det meste bare chilla, sovet mye og ladda opp til påsken og hverdagene igjen.

Morgenkos og tulletid<3

Det er mye politikkfokus for tida, noe jeg elsker. Etter landsmøte i SV har det kommet opp mye bra! Blant anna diskuterte vi tidlig ultralyd, abort, nudisme, stripping, religiøse symbol i jobb i offentlig sektor, utstyrsstipend, kjønnsnøytral verneplikt og valgkamp! Jeg er klar! Og siden mange spør; Jeg er imot stripping fordi kvinner ikke er en vare som kan kjøpes, for nudismestrender (synd vi tapte den kampen) fordi naturlig nakenhet er fantastisk, for tidlig ultralyd fordi kvinner skal få mer makt over kroppen sin, for hijab i politiet fordi det må være et valg man tar selv og imot kjønnsnøytral verneplikt fordi jeg er imot verneplikt punktum.


Håper alle får en rolig og fin palmesøndag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg