Ludvigsen-Gregussen

Hva synes dere om å skifte etternavn v/giftemål? Mange synes det er gammelt, utdatert og kjedelig, men det kan man jo si om ekteskapet også.
Idag er det vanlig å beholde sitt eget etternavn, noen velger å skape egne etternavn og noen putter en bindestrek imellom etternavnene og kjører på begge to.
Jeg og Kay har snakka mye om dette, men har kommet fram til at vi skal tenke på det i noen mnd til før vi bestemmer oss. Personlig synes jeg Ludvigsen er et helt ok etternavn, men Gregussen er mer unikt. Jeg bytter ikke frivillig etternavn til noe mindre spesielt enn det jeg har sånn uten videre.
Pluss at jeg er ei gregussen-jente. Det er en del av identiteten min som jeg er stolt over, det er den jeg er. Det er det navnet jeg har som folk kjenner, og det er faktisk mange der ute som kjenner meg!

Det er sosialt selvmord å hete Katrine Boel Gregussen Ludvigsen, så å beholde begge navnene er uaktuelt for oss begge. Vi må vel møtes på halvveien og finne noe vi begge kan leve med. Forslag taes imot med stor takk!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg