Påske-elsk

Jeg har bestandig vært glad i påska! Når jeg var lita var jeg glad fordi vi fikk godteri, når jeg var ungdom var jeg glad fordi vi fikk fri fra skolen, når jeg ble eldre var det på grunn av veldig brae tillegg på jobb og nå er det på grunn av familie, litt fri og jobb. Det går ofte opp for meg at jeg har verdens beste jobb, og spesielt i høytidene. Å hjelpe andre blir ekstra viktig i denne tida. Ofte møter jeg situasjoner på jobben min som forsterkes i høytida. Det er koselig med påske, og jeg er veldig glad for at jeg får feire deler av den på jobb. Jobben min er min andre familie, og det betyr mye for meg å få være sammen med dem. 

Påskepynting

Denne påska er spesiell. Det har vært mange ulykker til nå, og det er med på å prege høytida til veldig mange. På mandag døde en av mine gamle klassevenner i en skuterulykke på Arnøya. Frank Einar ble bare 21 år gammel. Smilet, latteren og klokheta hans har jeg tenkt mye på de siste dagene. Ulykka på Senja i går har prega omverden her hjemme. Det snakkes mye om, og stillheta i byen min merkes godt. Uværet som er rundt oss nå minner oss om de som enda ikke er funnet nettopp på grunn av det. Ei bygd er spesielt hardt ramma, og tankene mine går til alle de der ute.
Påska blir aldri den samme igjen for mange. Den vil alltid minne om de som ikke er sammen med oss lengre. Men himmelen har blitt rik. Vi har fått flere stjerner og de vi savner skal vi aldri glemme. Håper alle er flinke til å ta vare på hverandre spesielt nå.  

Høytid handler for meg om å være god med andre. Det er selvfølgelig noe jeg prøver på hver eneste dag, men når det er høytid er det ekstra viktig. Det er mange som er alene, og det knuser hjertet mitt. Tanken på hvor mange unge som har forlatt oss i det siste er forferdelig. Det viktigste blir å holde motet oppe! Gjør livet verd å leve, og preg livene til andre folk på en positiv måte. Gi av deg selv og gjør noe godt for noen andre!
Idag har vi lært eldstebarnet i hjemme om snyskred. Vi har snakka om det som har skjedd på Senja, og vi har snakka om de som er lei seg. For meg er det viktig å lære barn om de tingene med verden som ikke bare er bra når de er klare for det. Denne ulykka snakker de voksne om veldig mye for tida, og vi må aldri glemme og inkludere de som hører endel, tenker mye og kanskje ikke alltid spør. På den måten kan man lære de om verden sånn som den er. Forferdelig og fæl, men samtidig så vakker og fin.
Vi har barna hjemme hos oss til og med langfredag. Barna har fått påskeegg hos foreldrene mine, og i morgen skal vi på hytta til onkelen og tanta til Kay. I helga er det bare oss to. Siden ekspertene melder dårlig vær og anbefaler oss å holde oss inne med brettspill og påskekrim, så blir det vel å gå endel i det.

Satser på noen turer i slalombakken i påska!

På fredag har jeg jobb også skal vi til farmora mi på kvelden og være til lørdag. Lørdag skal vi i slalombakken om det blir bra vær og på innflyttingsfest hos et vennepar av oss, og søndagen skal vi slappe av. Vi har endel ting vi må gjøre hjemme, så jeg regner med tida blir å gå til det. Mandag er det jobb fra morgen til senkveld. Tradisjonen tro har vi påskeeggjakt på påskeaften, og jeg gleder meg masse til påskeegget jeg skal få hos Kay! Håper det er minst like fint som det var i fjor 🙂 Tror han blir glad for det han får hos meg også, om han finner det da 😉


Ønsker alle dere en kjempefin påske! Send gode tanker til alle som trenger det!

1 kommentar
    1. Hei, utrolig kul blogg!
      Denne kommer du langt med, det låver jeg deg!
      Den er veldig bra, kunne du stikke innom min og gi meg noen tips?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg