Om å ta valgresultatet på forskudd

Nå som det er under 100 dager til valgresultatet er endelig er det noen ting som må bli sagt!
På nyhetene, på diskusjonsforum og i det daglige er det mange som tar valgresultatet på forskudd. Jeg kan ikke telle på begge hender hvor mange gang jeg hører “nå som de borgerlige tar over”, og jeg kjenner det grøsser på ryggen hver gang jeg hører det. Statistisk sett skal det bli en borgerlig regjering fra høsten av, men jeg har troa på at det norske folk er smartere enn det.

Rødgrønn regjering har fått til utrolig mye de siste 8 årene, og vi er klar for 4 nye år! Ny ekteskapslov, flere arbeidsplasser, måten vi greip om finanskrisa, oljefritt Lofoten, Vesterålen og Senja, flere lærlingplasser og gratis videregående skole er blant de sakene vi er mest stolte over. De sakene og mange andre er under stor trussel hvis det blir regjeringsskifte. Med et blått Norge kan vi miste mange fordeler i velferdsstaten vår, og jeg er ikke klar for det nå. Privatiserte og utrygge arbeidsplasser, mindre likestilling og mer avgifter for de som har minst er blant noen av de eventuelt framtidige utfordringene vi får med Erna bak rattet. For å sette det i perspektiv, kan dere se for dere Siv Jensen som finansminister? Per Sandberg som justisminister? Per Willy Amundsen på utenriks? For meg er det bare helt bak mål. For ikke å snakke om Trine Schei Grande, som i lang tid har sikla etter kunnskapsminister-posten. Der trenger vi tøffe, flinke folk som er innstilt på å gjøre en bra jobb for folket, ikke for seg selv.

Når det sist var stortingsvalg i 2009 var jeg bestemt på å flytte fra landet hvis det ble regjeringsskifte. Tanken på å bo i et land der egoismen og individet står høyere enn solidaritet og medmenneskelighet gjør meg fysisk uvel. 
Min oppfordring til dere der ute må være å ikke ta ting på forskudd og å stemme ved neste valg. Stemmen din kan gjøre en forskjell, og det er på tide å benytte seg av den retten og plikten du som borger har. Vil du ha forandring? Ikke tro at gresset er så forbanna mye grønnere på andre sida.  




Go4it!

2 kommentarer
    1. Jeg er kjemperedd for at regjeringa må gå,. Tror det desverre har vært for stor regjeringsslitasje. Men jeg gir ikke opp håpet om et mirakel enda… Håper bare jeg slipper å se Siv Jensen i Finansdepartementet

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg