Kultur er viktig!

I disse dager ruller den kulturelle skolesekken rundt om i Kongeriket Norge. Den kulturelle skolesekken er en nasjonal satsing som skal bidra til at elever i grunnskolen får møte profesjonell kunst og kultur. Skolesekken har som mål å gi barn og unge innblikk i kunst og kultur, og ikke minst kulturelle opplevelser som kan heve både kompetanse og interesse for kultur.
Jeg må si jeg er imponert. Først og fremst over det høye nivået på artister, band og kunstnere som besøker den norske skolen. Helt anna opplegg enn det jeg fikk erfare da jeg gikk på skolen. I fjor var jeg så heldig at jeg fikk være med å se på Kråkesølv, et av norges beste band, opptre på kulturhuset på Finnsnes. I år er det Timbuktu som imponerer de unge, og jeg synes det er fantastisk at de får være med på konserter av så flotte, flinke og ikke minst aktuelle band som de jeg har nevnt.
Satsinga på kultur er viktig. Kunst og kultur gjør samfunnet rikere og gir menneskene bedre muligheter til å utvikle sine egne skaper-evner. Det er viktig å gi folk, og spesielt barn og unge, adgang til kultur. Jeg mener at alle som går på skolen har godt av et avbrekk i blant, og dersom det avbrekket kan gi kulturelt påfyll, så er det bare en vinn-vinn situasjon!
Kulturtilbudene i landet er ofte dyre og kan sørge for at ikke alle har like muligheter til å delta. Derfor er jeg utrolig glad for at mitt parti og min regjering har sørga for gratis kulturtilbud i SFO. Det er en viktig seier som jeg håper de blå ikke tar ifra oss. Jeg vil alltid verne om kulturen fordi jeg mener at det er vel så viktig som idrett er. Samarbeidet mellom feks skolen og kulturen er et samarbeid som er godt! Jeg skulle ønske at det var like bra på alle andre offentlige innstanser i kommunen. Hvis politikerne hadde mer vilje til å satse på kultur, mener jeg at vi kunne berika flere deler av kommunens innbyggere enn det vi gjør nå.
Nå har vi på Finnsnes fått et nytt og fint bibliotek! Det gamle trengte å opprustes, og utifra alle bilder jeg har sett, så er resultatet kjempeflott! Jeg har selv ikke vært å besøkt det, men skal gjøre det ganske så snart! Og anbefaler alle som er i nærområdet og gjøre det samme 😉 Hva mener du om kultur? Viktig å prioritere eller sløsing av skattepenger?

 #Skolesekken #Kultur #Framtida #Skattepenger #Politikk

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg