iOS7, Torsdagskveld, nattevakt, arbeidshelg og litt politikk

Hei! Idag har jeg hatt nok en fin dag. Kom hjem fra nattevakt i 08tida og la meg ei stund før jeg hadde lunsj med tanta mi, kjæresten min og Annelenin. Deretter var det en tur på jobb igjen, hjem for å vaske hus, ut for å ta sol og en time spin/bodypump. Torsdag er vaskedag hjemme hos oss, og det er utrolig deilig å gå helga i møte med rent hus. Det setter jeg stor pris på. Idag var det jeg som var så (u)heldig å ta børa, men jeg overlever det helt greit. Helga skal jeg bruke på verdens beste jobb og til å sysle en del i hjemmet. Jeg har handla nye gardiner og litt stesj til hjemmet i og med at vi går en ny årstid i møte, og det skal bli deilig å få litt forandring! Jeg har akkurat sett på Nårje på tv2. Herregud, så morsom de folkene er. Jeg kan sitte alene og flire meg i hel av humoren! Selv om de er i overkant drøye på noen områder, så er de spot-on stortsett alltid. Anbefales til dere som ikke har sett det!
I dag fikk jeg lasta ned den nye programvaren på Apple, iOS7. Jeg er ikke fornøyd. Har ingen gode argumenter, jeg bare føler at jeg ikke har tid/ork til å sette meg inn i forandringene. Jeg ser for meg at jeg kommer til å bli skikkelig fossil på teknologi om ikke så mange år. Jeg sliter med forandring. Like mye på iPhone min som på Regjeringa mi. Men positiv og energisk som jeg er, tar jeg det som en utfordring!

De siste dagene har det spredt seg en gammel artikkel fra Folkebladet om 2 unge lovende FpUere som var ganske krass i sin beskrivelse av homofili. Som alle vet er jeg helt for at man skal få elske den man vil, så mitt syn på saken er vel ganske klar. Føler ikke det trengs en oppklaring der. Jeg kan fortelle at jeg ikke er en av de som har spredt linken fordi jeg kjenner til de som stod for de meningene den gangen. De har endra seg og jeg synes de er blitt flotte menn begge to. Jeg tilgir de ikke for det de sa og skrev den gangen, men jeg er helt klar for at man skal kunne legge lokk på den saken nå. Det er ikke greit å hetse homofile, det er aldri greit å hetse noen. På tross av det, så mener jeg at det er mulig å forandre seg. Og jeg vet av et faktum at disse ikke har de samme holdningene til homofili idag som de hadde den gangen. Det må da være lov å være ung og dum? Hvis man ikke tror på at mennesker kan bli bedre mennesker, så har man et lite framtidsretta syn på livet. Derimot så kan jeg forstå at linken blir spredt og at den skaper ny debatt nå som FrP er i regjeringsforhandlinger. Sånn er det i verden idag, med ny teknologi, nettaviser, nett-tv, radiostream o.l. Du må nesten bare stå for det du har sagt eller gjort. Og selvfølgelig får FrP kjenne det på kroppen. De har uten tvil flest skandaler av den arten i norsk politikk. Og det får vi jo se nå som all gammel og ny grums kommer til overflaten. Desverre er det bare sånn det er. Argumenter som “dette er jo fra 2009” eller “dette er jo lenge siden” betyr ingenting i disse tilfellene. Folkene er ofte de samme, og jeg mener at det ikke er tilfeldig at ekstreme holdninger havner i et parti som FrP. De uttalte jo selv på pressekonferansen sin denne uka at de er det partiet i Norge som står mest til Høyre. Ærlig sak. Håper konsekvensen av opprippinga av denne saken ikke går ut over så mange. Konsekvensene av de uttalelsene som har blitt gitt har mest sannsynlig blitt kjent på kroppene til de som har uttalt seg mange ganger nok. Man må aldri glemme av at vi alle sammen er mennesker som kan gjøre feil!
God helg til alle!

Brun&Blid

#Hverdag #Findag #Trening #Solarium #Lokalpolitikk #Nårje #Arbeidshelg #Nattevakt #iOS7 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg