Når fredagskvelden din ser slik ut:

I dag har jeg FOR mye energi. Jeg kom hjem fra jobb ikveld og har vært i hundre siden jeg ankom hjemmet. Jeg har vaska, støvsugd og fiksa i kjelleren (det blir alltid så støvete der….), vaska klær, hengt opp klær og bretta klær, skifta på 6(!!!!) sengtrekk og rydda både stua, kjøkkenet OG badet. Ikke at det var så veldig rotete, men det er alltid rom for forbedring! Nå er det bare soverommet som gjenstår. Og for meg er det bare det verste. Jeg har aldri klart å holdt det ryddig på soverommet mitt. Tror rekorden på ryddighet er på ca 2uker, men det er alt jeg klarer. Jeg er veldig opptatt av at det skal være ryddig, rent og pent på fellesarealene, men på soverommet hadde jeg fått stryk-karakter på husmorskolen. Jeg er en hygienefreak, så det er ikke skittent eller noe, det bare sklir ut så fort. Vet ikke helt hva som går av meg, men klærne har alltid en tendens til å havne på gulvet. Uansett, nok om det! Nå går vi mot mørketida, og jeg gleder meg masse. Det er så deilig med den kalde vinden mot kinnene mine, lukta av snø og ikke minst nordlyset og stjernene. Denne uka kom det en vind over meg (den var varm, skal sies), så jeg kjøpte nye gardiner. Tenkte at jeg trengte 4 lengder til stua, men angra med en gang jeg begynte å stryke. Jeg er så dårlig til å stryke, så her i hjemmet er det for det meste kjæresten min som står for det arbeidet. Det er ikke noe tradisjonelt kjønnsrollemønster hjemme hos oss! (Følte at ordene var feil med en gang jeg skreiv det ettersom jeg ovenfor har ramsa opp tusen huslige sysler jeg har gjort ikveld…..) Men det er sant. Vi har ingen dedikerte oppgaver, og det har funka helt greit for oss. Vi har vaskedag hver torsdag og sengklærskift på fredager, men tar ekstraarbeidet når vi har tid og energi, sånn som ikveld.
Da jeg flytta hit hadde samboeren min egentlig det meste av utstyr. Det skulle vel egentlig bare mangle siden han er hundre år og har vært etablert en gang før. Allikevel var det ganske nakent og sterilt her hjemme. Han er ikke spesielt glad i gardiner, men jeg har kompromissa meg frem til at vi MÅ ha gardiner på spisestua, på stua og ikke minst på barna sine soverom. Heldigvis fikk jeg rom til å gjøre hva jeg ville av interiør, og jeg er utrolig glad for at han ikke bryr seg om hva jeg gjør. Han er ganske stilbevist selv, og han har alltid sagt GO når jeg kommer med nye ideer! Det har vært viktig hele veien for at jeg skal føle at dette er mitt hjem også. Det er det jo, og det begynner endelig å vises! Vi har bytta ut, kasta inn, flytta rundt og endra på masse. Og jeg er veldig fornøyd med resultatet! I tillegg har vi en ganske nøytral stil med mange nøytrale farger. Derfor ble det kjempekult da vi kjøpte ny spisestulampe som var rød! Utrolig fint når det brøt opp med de hvite og gråe fargene. Legger ved noen bilder fra hjemmet vårt som er med på å inspirere meg! Nå ser jeg bare frem til å ligge i verdens største seng med ren kropp og rent sengtrekk. Den beste følelsen!

#Hverdagsblogg #Interiør #Fredag #Energi #Rentsengtrekk #Verdensbestefølelse 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg